عصر بازار

رئیس اتاق تعاون ایران خبر داد؛

بخشودگی جرائم مالیاتی تعاونی‌های کشور از سال۸۷ تا ۸۹

عصر اعتبار- رئیس اتاق تعاون با اعلام این خبر که ۶ محور مهم مالیاتی در نشست مسئولین اقتصادی و تعاون کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: جرائم مالیاتی تعاونی‌های کشور از سال۸۷ تا ۸۹ مورد بخشودگی قرار گرفت.

بخشودگی جرائم مالیاتی تعاونی‌های کشور از سال۸۷ تا ۸۹
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، 6 محور مهم در حوزه مالیات بر ارزش افزوده در نشست وزیر اقتصاد، رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس اتاق تعاون ایران بحث و بررسی شد.

    در این باره، بهمن عبداللهی،رئیس اتاق تعاون ایران، با اشاره به اینکه جرائم مالیاتی تعاونی‌ها در سال‌های 87،88و89 یکی از این محورها بود، اظهار داشت: براساس گفت‌گوهای صورت گرفته، جرائم مالیاتی سال‌های مذکور تعاونی‌ها شامل بخشودگی قرار خواهند گرفت. 

    وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده 5 اتحادیه بزرگ کشور دیگر محور مورد بحث بود که مقرر شد مالیات بر ارزش افزوده 5 اتحادیه بزرگ کشور مستقیما توسط معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی بررسی شود.

    عبدللهی گفت: همچنین مقرر شد، پرونده‌های مالیاتی پیش از این بخش نامه که هنوز منجر به صدور رای نشده است، نیز شامل مفاد این بخش جدید شود.

    رئیس اتاق تعاون ایران، افزود: در بخش دیگری از این نشست براساس توافق سازمان امور مالیاتی و اتاق تعاون ایران، مقرر شد که اتاق تعاون درصد فروش کالاهای مشمول و غیرمشمول مالیات بر ارزش افزوده در تعاونی‌های مصرف را طی نامه‌ای به سازمان امور مالیاتی اعلام کند که مبنای رسیدگی سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

    وی گفت: همچنین تقسیط جرائم مالیاتی از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود که در این خصوص نیز مقرر شد که مطابق قانون جرائم بخشوده و مابقی نیز تقسیط شود.

    رئیس اتاق تعاون ایران، تأکید کرد: لازم به اشاره است بر اساس ماده 133 قانون مالیات های مستقیم تمام درآمدهای تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری 100 درصد معاف از مالیات هستند و سازمان امور مالیاتی مانع اعمال سلیقه های مختلف شود.

    وی تصریح کرد: همچنین بحث مالیات تعاونی‌های مرزنشین نیز در این نشست مطرح شد، بدین گونه که تعاونی‌های مرزنشین نیز مشمول ماده 133 قانون مالیات های مستقیم شوند، اما از آنجایی‌که این مهم به صورت مشخص در قانون تصریح نشده است مقرر شد که اتاق تعاون ایران طی نامه ای به مجلس شورای اسلامی و با هماهنگی سازمان امور مالیاتی، قرارگرفتن نام تعاونی های مرزنشین را در فهرست ماده 133 را مطرح کند که این تعاونی ها نیز شامل ماده 133 قانون مالیات‌های مستقیم شود.

    گفتنی است شرط برخورداری تعاونی‌ها از ضریب مشخص شده مالیات بر ارزش افزوده، تائید از سوی اتحادیه‌های مربوطه آنها اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو