عصر بازار

بررسی فرصت‌های همکاری ایران و اتحادیه اروپا در بخش آب کشور

عصر اعتبار- نشست بررسی فرصت‌های همکاری ایران و اتحادیه اروپا در بخش آب کشور در وزارت نیرو برگزار شد.

بررسی فرصت‌های همکاری ایران و اتحادیه اروپا در بخش آب کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، "مارتا مورن آبات" مدیرکل دفتر سیاست گذاری و همکاری‌های دوجانبه در زمینه محیط زیست با همراهی مسئولان و مشاوران اتحادیه اروپا از هفته گذشته به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست در تهران حضور داشتند و دراین مدت، نشست 4 روزه در خصوص مسائل و چالش‌های آب و محیط زیست در ابعاد مختلف برگزار شد که مسئولان و کارشناسان وزارت نیرو نیز در این نشست‌ها شرکت داشتند.

    در همین زمینه، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و همکاری‌های دوجانبه اتحادیه اروپا با حضور در وزارت نیرو و نشست مشترک با حاج رسولی‌ها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران،‌ ابراهیم نیا، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا نحوه همکاری‌های دو جانبه دعوت را بررسی کردند.

    در این جلسه ضمن بررسی زمینه همکاری‌ها در بخش‌های حوضه‌های آبریز، احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و آموزش، مقرر گردید جلسات کارشناسی لازم درآینده نزدیک برگزار و ضمن انتخاب پروژه‌های مورد نظر، طرفین در خصوص نحوه استفاده از تجارب اتحادیه اروپا به توافق نهایی برسند.

    همچنین مقرر شد با انتخاب یک تیم راهبری مشترک در یک بازه زمانی مشخص طرح‌ها و پروژه‌ها با حمایت مالی اتحادیه اروپا اجرایی شوند.

    مدیرکل دفتر سیاست گذاری و همکاری‌های دوجانبه در زمینه محیط زیست اتحادیه اروپا، آمادگی کامل خود را برای هر نوع حمایت از طرح‌های وزارت نیرو در بخش آب و آبفا اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی