عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد :

تاکید سازمان امور مالیاتی بر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده همزمان با اقساط بیمه عمر

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر دولت لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها را به مجلس ارائه داده و در پروسه نوبت دهی قرار دارد. این موضوع به زندگی میلیون‌ها نفر مربوط می‌شود و در صورتی که در اولویت کاری مجلس قرار گیرد مبلغ کل بیمه‌ها تا ۹ درصد کاهش پیدا می‌کند.

تاکید سازمان امور مالیاتی بر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده همزمان با اقساط بیمه عمر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، عبدالناصر همتی، رئیس‌ کل بیمه‌ مرکزی در خصوص تغییر در نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بیمه عمر و مشکلاتی که برای بیمه‌گذاران به وجود آمده است، گفت: این بحث در خصوص مالیات بر ارزش افزوده بیمه عمر در سازمان امور مالیاتی و شرکت‌های بیمه وجود دارد و نظر سازمان امور مالیاتی بر این است که مالیات بر ارزش افزوده همزمان با اقساط بیمه عمر پرداخت شود.

    وی افزود: البته ما امیدواریم هر چه زودتر این موضوع مطرح شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز هر چه سریع‌تر لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کنند تا این بیمه‌ها از شمول آن خارج شوند.

    همتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دولت لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها را به مجلس ارائه داده و در پروسه نوبت دهی قرار دارد. این موضوع  به زندگی میلیون‌ها نفر مربوط می‌شود و در صورتی که در اولویت کاری مجلس قرار گیرد مبلغ کل بیمه‌ها تا 9 درصد کاهش پیدا می‌کند.

    وی در مشکلات استارت‌آپ‌ها در خصوص بیمه و مالیات گفت: بیمه کردن پرسنل این شرکت‌ها می‌تواند به صورت گروهی انجام شود و برخی از شرکت‌هابیمه‌گر، بیمه انفرادی هم می‌دهند، مانند بیمه‌هایی که در مناطق آزاد انجام می‌شود اما در صورتی که تعداد پرسنل این شرکت‌ها در حد 50 نفر باشد گروهی نیز می‌توانند بیمه درمان بخرند و مشکلی وجود ندارد.

    رئیس کل بیمه مرکزی در مورد جذب بیمه های اتکایی نیز افزود: ما در حال حاضر برای گرفتن بیمه اتکایی ریتینگ نداریم و برای اینکه به بنگاه‌های کشور ریتینگ بدهند باید اول خود کشور ریتینگ داشته باشد. این در حالی است که هنوز کشور ما ریتینگ بین‌المللی ندارد.

    وی گفت: پس از برجام به تدریج  درصدد گرفتن پوشش‌های بیمه‌ای از سایر کشورها هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی