عصر بازار

صادرات ۱۵ میلیارد دلاری چین به ایران در ۱۰ ماه

عصر اعتبار- صادرات چین به ایران در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به مرز ۱۵ میلیارد دلار رسید.

صادرات ۱۵ میلیارد دلاری چین به ایران در ۱۰ ماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 10 ماهه سال جاری میلادی با افزایش 22 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

    مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه تا اکتبر 2016 بالغ بر 25 میلیارد دلار اعلام شده بود در ژانویه تا اکتبر سال جاری به 30.4 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    صادرات چین به ایران در ژانویه تا اکتبر 2017 با افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 14.94 میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا اکتبر سال 2016 بالغ بر 13 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    ارزش واردات چین از ایران در این دوره نیز افزایش داشته است. چین در 10 ماهه نخست 2016 بالغ بر 12 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با افزایش 29 درصدی در 10 ماهه نخست امسال به 15.46 میلیارد دلار رسیده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است که طی ماه های اخیر با افزایش قیمت مواجه شده است.

    بر اساس این گزارش کل تجارت چین در 10 ماهه سال جاری میلادی 3307 میلیارد دلار بوده است. سهم ایران از این رقم کمتر از یک درصد یعنی بالغ بر 0.91 درصد برآورد شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی