عصر بازار

با کم هزینه‌ترین و با صرفه‌ترین نوع تجارت آشنا شوید

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی از تجارت الکترونیکی به عنوان موثرترین، کم هزینه‌ترین و با صرفه‌ترین نوع تجارت یاد کرد و گفت: تجارت الکترونیک دروازه‌ای برای خروج از شیوه سنتی تجارت است.

با کم هزینه‌ترین و با صرفه‌ترین نوع تجارت آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مصطفی آمره درخصوص برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای تجارت الکترونیک در استان مرکزی و با اشاره به پررنگ‌تر شدن نقش تجارت الکترونیک در مبادلات جهانی اظهار کرد: تجارت الکترونیک در دنیای امروز توانسته است با پیشرفت تکنولوژی و فناوری سهم بیشتری از حوزه تجارت را به خود اختصاص دهد.

    مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به نقش تجارت الکترونیکی در تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: امروزه در رقابت‌های اقتصادی جهان باید به گونه‌ای حضوری موفق داشته باشیم تا توام با پیشرفت‌های جهانی گام‌های استواری در حوزه تجارت برداریم و لازمه آن تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

    وی ادامه داد: ارتباط موثر با اقتصاد جهانی و توسعه روابط اقتصادی یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی است و راهکار تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرعت بخشیدن و همگام شدن با اقتصاد جهانی کشورهای توسعه یافته است.

    وی با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع تجارت الکترونیکی و غیرحضوری بویژه در حوزه صنعتی و اقتصادی، گفت: در استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور که سهم بسزایی در مبادلات تجاری کشور را که متاثر از فعالیت بیش از 2700 واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ است به خود اختصاص داده است، پرداختن به موضوع تجارت الکترونیک ضرورت دو چندان دارد.

    وی با تاکید بر آشنایی بیشتر صنایع استان با تجارت الکترونیک به منظور حضور موثر در بازارهای داخلی و خارجی گفت: همایش منطقه‌ای تجارت الکترونیک در استان مرکزی نیز با هدف آشنایی بیشتر صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی استان با موضوع تجارت الکترونیک برگزار و در این همایش پژوهشگران و صاحب‌نظران در این عرصه به تبیین مقوله تجارت با شیوه الکترونیکی خواهند پرداخت.

    آمره با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم و اعلام آمادگی مسئولان شهرستان محلات به منظور برگزاری این همایش گفت: با توجه به جایگاهی که گل و گیاه در حوزه صادرات دارد طبیعتا مقوله تجارت الکترونیک در شهرستان محلات برای تسهیل در امر صادرات و عرضه موفق تولیدات گل و گیاه موضوعیت بیشتری پیدا می‌کند لذا برای نخستین بار این شهرستان به منظور برگزاری همایش انتخاب شده است و به مرور زمان در نقاط دیگر استان بویژه شهرستان‌های ساوه، زرندیه و دلیجان که نقش بسزایی در تولید و توسعه صادرات استان دارند برگزار خواهد شد.

    وی گفت: آشنایی بیشترفعالان اقتصادی در حوزه تجارت الکترونیک به منظور برخورداری سهم بیشتری در حوزه تجارت علاوه بر حضور موثر در بازارهای جهانی روند توسعه صادراتی استان را شتابان خواهد کرد و منجر به معرفی بیشتر تولیدات این استان استراتژیک کشور خواهد شد.

    نخستین همایش منطقه‌ای تجارت الکترونیک در استان مرکزی با ارائه راهکارهای عملی فروش اینترنتی با سخنرانی چهره‌های برتر علمی و پژوهشگران مطرح کشور در حوزه شهر الکترونیک کشور 20 آذرماه در پژوهشکده ملی گل و گیاه شهرستان محلات برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی