عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

توزیع اعتبار اسناد خزانه برای تکمیل خدمات مسکن مهر

عصر اعتبار- طاهرخانی از توزیع اعتبار اسناد خزانه میان ۱۷ شهر جدید برای تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی واحدهای مسکن مهر خبر داد.

توزیع اعتبار اسناد خزانه برای تکمیل خدمات مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه نخستین جلسه پایش شهر جدید فولادشهر با اشاره به اهداف برگزاری نشست‌های پایش دوره‌ای شهرهای جدید، اظهار کرد: در سال گذشته دولت  ورود جدی به این حوزه پیدا کرد و هزار میلیارد تومان اسناد خزانه در اختیار گذاشت که از این مقدار 800 میلیارد تومان برای وزارت نیرو و 200 میلیارد برای مجموعه شهرهای جدید در نظر گرفته شد.

    وی افزود: 200 میلیارد تومان شهرهای جدید بین 17 شهر جدید توزیع و بخشی از مشکلات خدمات روبنایی و زیربنایی رفع شد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، تاکید کرد: امسال نیز در حال پیگیری هستیم و جلساتی با معاون اول رئیس جمهور در حال برگزاری است تا بتوانیم مجدد اسناد خزانه دریافت کرده و در حوزه زیرساخت‌ها و روبنایی ورود پیدا کرده و آنها را به سرانجام برسانیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برگزاری این نشست‌ها نوید بخش این مهم است که مجموعه به شدت بر روی مسائل شهرهای جدید از جمله مسکن مهر حساس بوده و دنبال آن هستیم این پروژه عظیم به نحو مناسبی به سرانجام برسد.

    وی ادامه داد: ما در مجموعه شهرهای جدید 3 شهر بهارستان، مجلسی و فولادشهر را در استان اصفهان داریم که خوشبختانه مسکن مهر در این 3 شهر به پایان رسیده است.

    طاهرخانی اضافه کرد: پروژه مسکن مهر در بهارستان 100 درصد به اتمام رسیده و تنها مسئله پیمانکاری باقی مانده است که از طریق مراجع قضایی پیگیر حل آن هستیم و مسکن مهر مجلسی نیز تمام پروژه‌هایی که دارای متقاضی بوده تحویل متقاضیان شده و پروژه خاصی نداریم و تنها مسکن مهر فولادشهر حدود هزار و 500 واحد باقی مانده که دارای متقاضی بوده و در تعهدات ماست که هنوز تحویل نشده و تا پایان سال تحویل متقاضیان خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خاتمه یادآور شد: در حوزه ساخت مسکن مهر با افزایش اعتبار 30 به 40 میلیون تومان که از تسهیلات مسکن مهر ابلاغ شده در حال انجام است، البته این مجموعه‌‌ها مقداری کمبود خدمات زیربنایی دارند که تصمیم گرفتم برای رفع آنها بیشتر از منابع داخلی شرکت استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی