عصر بازار

مناطق آزاد و صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهم نامه امضاء کردند

عصر اعتبار- مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی چهارشنبه تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

مناطق آزاد و صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهم نامه امضاء کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی چهارشنبه این تفاهم نامه همکاری را امضاء کردند.

    ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری (صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیرvc ) در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور و نیز حمایت از ایجاد صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر با مشارکت بخش خصوصی و صندوق نوآوری و شکوفایی (صندوق CVC) در مناطق آزاد از رویکردها و موضوعات اصلی و محوری این تفاهم نامه است .

    مرتضی بانک در مراسم امضاء تفاهم نامه میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد نه تنها «آفت و مفسده نیستند» بلکه به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک می کنند گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، توسعه صادرات کالای تولیدی و صادرات مجدد، جذب سرمایه گذاری خارجی، حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور، پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسعه زیرساخت ها و فعالیت های عمرانی از اهداف مهم و برنامه های اولویت دار مناطق آزاد کشور است.

    وی افزود: از صاحبنظران، مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس می خواهیم تحت تاثیر فضاهای تبلیغاتی درباره مناطق آزاد که عمدتا غیر مستند است قرار نگیرند تا اطلاع رسانی دقیق و مناسب به آنها و مردم انجام شده و اقدامات مهم تر و ارزشمندتری را در مناطق آزاد کشور نهادینه کنیم.

    دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: قطعا نواقصی در بدنه و فعالیت های مناطق آزاد در کشور وجود دارد و کسی منکر آن نیست اما برخی فضاسازی ها و تبلیغات منفی درباره عملکرد این مناطق نادرست و به دور از انصاف است.

    وی ادامه داد: امکانات و بودجه های کلان در اختیار برخی رسانه ها قرار گرفته است که به جای دادن امید به مردم، یأس را به آنها القاء می کند که در این مورد باید گفت برخی سخنان و اظهار نظرها درباره مناطق آزاد در این رسانه ها با واقعیت همخوانی ندارد.

    مرتضی بانک انعقاد تفاهم نامه با عمده دستگاه ها و نهادهای مستقر در مناطق آزاد هم چون آموزش و پرورش، محیط زیست، گمرک جمهوری اسلامی و صندوق نوآوری و شکوفایی را راهی برای افزایش سطح همکاری های سازمان های مناطق آزاد با این دستگاه ها دانست و تاکید کرد سازمان های مناطق آزاد همواره اجرای دقیق تفاهم نامه ها و موافقت نامه ها را در دستور کار دارند.

    مشاور رییس جمهور هم چنین درباره لزوم توجه بیشتر دولت به ظرفیت های بخش خصوصی در کشور گفت: عدم گسترش فعالیت ها و واگذاری آنها به بخش خصوصی، حرکت پیشرفت و توسعه اقتصادی را با کندی مواجه ساخته که این کندی حرکت، کشور را با هزینه های فراوانی روبرو کرده است.

    مرتضی بانک یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی را توجه به ظرفیت های بخش خصوصی و مناطق آزاد دانست و گفت: تفاهم نامه مناطق آزاد و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف کمک به بخش خصوصی و فعالان این حوزه منعقد شده و این صندوق آمادگی مشارکت در سرمایه گذاری و ایجاد صندوق های خطر پذیر در مناطق آزاد را اعلام کرده است.

    هم چنین توجه به توسعه شرکت های دانش بنیان در مناطق آزاد که در طول 4 سال گذشته روند خوبی داشته است می تواند در کنار فعالیت های صندوق نوآوری و شکوفایی به افزایش توان فنی، مهندسی و تکنولوژی واحدهای فعال و صنعتی مناطق آزاد کشور کمک کند.

    وی با اشاره به اینکه هم اکنون 261 واحد صنعتی دانش بنیان و فناور در مناطق آزاد در حال فعالیت هستند گفت: می توان با استفاده از ظرفیت های جدیدی که صندوق نوآوری و شکوفایی در مناطق آزاد ایجاد می کند، این تعداد شرکت در دولت دوازدهم افزایش داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو