عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی مالزی:

فعالیت های تجاری ایران و مالزی روبه افزایش است

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی مالزی و همچنین رئیس شورای تجاری ایران – آ.سه.آن گفت شواهد موجود نشان می دهد که فعالیت های تجاری ایران و مالزی هم اکنون رو به افزایش است.

فعالیت های تجاری ایران و مالزی روبه افزایش است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، 'ویرا جلیلاه بابا' رئیس شورای تجاری ایران – آ.سه.آن و همچنین رئیس اتاق بازرگانی مالزی گفت پیش از این در سال گذشته یک هیات تجاری از مالزی به ایران سفر کرد و در دیدارها و کنفرانس هایی که در دانشگاه تهران و همچنین با اتاق بازرگانی ایران داشتند، زمینه های همکاری مشترک بین دو کشور را مورد مطالعه قرار دادند.

    شورای تجاری ایران- آسه آن از دسامبر 2015 به منظور گسترش فعالیت های تجاری میان ایران و کشورهای عضو جنوب شرق آسیا در مالزی تشکیل شده است .
    وی تصریح کرد که در این سفر مسائل تجاری بین مالزی و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که صنایع دستی، سرامیک، فرش، جواهر آلات و سنگ های قیمتی بخشی از مواردی بودند که ظرفیت گسترش مناسبات در آنها وجود دارد.
    'ویرا جلیلاه بابا' با این عنوان که ما خواستار افزایش توسعه روابط تجاری هستیم تا کالاهای گرانبهای ایرانی وارد مالزی شوند، گفت: به طور همزمان خواستار صادرات محصولات مالزی از قبیل روغن پالم، محصولات چوبی و اسباب و اثاثیه منزل به ایران هستیم.
    وی ابراز امیدواری کرد که از ایران به عنوان نقطه ای برای توزیع کالاهای مالزی به سایر کشورهای همجوار ایران استفاده شود.
    'ویرا جلیلاه بابا' به طور متقابل یکی از اهداف شورای تجاری ایران – آ.سه.آن را استفاده از مالزی به عنوان مرکزی برای تجار ایرانی و سرمایه گذاران در سایر کشورهای آ.سه.آن عنوان کرد و گفت که تجار ایرانی می توانند از طریق مالزی به سایر کشورهای آ.سه.آن و حتی چین، هنگ کنگ و ژاپن دست یابند.
    رئیس اتاق بازرگانی مالزی تاکید کرد که لغو تحریم های بین المللی دوران تازه ای را ایجاد کرده است .
    وی گفت که فرصت های زیادی فراهم شده و تجار مالزیایی از فرصت های تجاری ایران تا حدودی آگاه شده اند و مشتاق هستند تا صادرات خود را به ایران افزایش دهند و از طرفی مالزی مشتاق جذب سرمایه گذاری در ایران است.
    در جریان دیدار وزیر صنایع و تجارت خارجی مالزی از ایران در سال گذشته اعلام شد با امضای سند همکاری بین ایران و مالزی ،حجم تجارت دو کشوربه سه برابر افزایش می یابد.
    مصطفی محمد وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی نیز که آبان 95 به ایران سفر کرده بود، بالاترین رقم مناسبات بین دو کشور را مربوط به سال 2012 و قبل از شدت گرفتن تحریم‌ها دانسته بود و گفت: «800 میلیون دلار حجم مناسبات ما در آن سال بود و طی یکسال اخیر هم سطح فعالیت‌های تجاری فی‌مابین درحال رشد بوده است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی