عصر بازار

تخلیه ۱۰۰ هزار تومانی حباب قیمت سکه پس از حراج در بانک کارگشایی

عصر اعتبار- رئیس بانک کارگشایی با بیان این که به منظور تخلیه کامل حباب قیمتی، حراج سکه تا اطلاع ثانوی ادامه می یابد، گفت: حراج سکه تا کنون دست کم ۱۰۰ هزار تومان از حباب قیمتی موجود در بازار را از بین برده است.

تخلیه ۱۰۰ هزار تومانی حباب قیمت سکه پس از حراج در بانک کارگشایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مسعود سلیمانی  با اشاره به این که طی دو روز نخست حراج سکه در بانک کارگشایی 5 هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی و نیم بهار آزادی فروخته شده است، اظهار کرد: در روز نخست، بسته های 20 قطعه ای سکه به حراج گذاشته شد، اما در روز دوم، بسته های 50 قطعه ای نیز اضافه شد و در حراج امروز بسته های حاوی 100 قطعه سکه نیز عرضه می شود.

    وی با تاکید بر این که تا کنون پنج هزار سکه در قالب 120 فقره رسید در دو حراج گذشته فروخته شده است، ادامه داد: به جز یک مورد که آن هم ناشی از بی اطلاعی خریدار بود، تمام قیمت های اعلام شده در حراج بانک کارگشایی، زیر قیمت بازار بود و نتیجه آن نیز کاهش قیمت سکه در بازار آزاد بوده است.

    به گفته سلیمانی، لحظاتی پیش از شروع حراج سکه در روز نخست، نرخ سکه تمام بهار آزادی در بازار یک میلیون و 460 هزار تومان بود، اما با آغاز حراج، این قیمت در بازار به یک میلیون و 400 هزار تومان کاهش یافت.

    وی اظهار کرد: روز گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار تا یک میلیون و 360 هزار تومان نیز رسید و نشان می دهد حدود 100 هزار تومان از حباب سکه خالی شده است.

    رئیس بانک کارگشایی تاکید کرد: تا زمانی که حراج سکه ادامه داشته باشد روند کاهشی قیمت تا رسیدن به نرخ واقعی ادامه می یابد، مگر این که عواملی مانند افزایش جهانی قیمت طلا این روند را تغییر دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی