عصر بازار

هدف گذاری ۵۳ میلیارد دلاری صادرات کالا در سال ۹۶

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر نوسازی سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: برای افزایش میزان صادرات باید روندها تغییر یابد.

هدف گذاری ۵۳ میلیارد دلاری صادرات کالا در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ایرج معصومی در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده خراسان شمالی بر تغییر رویکردها، ایجاد ساز و کار های خاص و تحول در حوزه های مربوط به افزایش صادرات تاکید کرد.

    وی بر تحول سازمانی در زمینه های مختلف نیز تاکید کرد و ادامه داد: موفقیت در صادرات نیازمند عزم ملی تمامی آحاد ملت و تغییر رویکردها برای ورود و مشارکت جدی، حرکت و مدیریت جهادی همه وزارتخانه ها است.

    وی در ادامه با اشاره به هدف گذاری 53 میلیارد دلاری صادرات کالا به خارج از کشور در سال 96 اظهار کرد: در هفت ماه سال جاری 25 میلیارد دلار آن محقق شده است.

    مدیرکل دفتر نوسازی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: هم اکنون از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 23 هزار میلیارد ریال در بانک های عامل سپرده موجود است، بر این اساس قرار است با همین میزان سرمایه به صورت سرجمع 46 هزار میلیارد ریال با نرخ بهره 14 درصد در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

    محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تولید کننده ها باید حمایت شوند، گفت: پرداخت به موقع مشوق ها و جوایز صادراتی و سرمایه در گردش با نرخ مناسب و ارائه یارانه از طریق معافیت های مالیاتی از خواسته های صادرکنندگان این استان است.

    وی افزود: اتاق بازرگانی استان در بین اتاق های بازرگانی استان ها به خصوص استان های همجوار ترکمنستان مجوز اتاق مشترک بین ایران و ترکمنستان را کسب کرده است که هم اکنون در هر حال ثبت و پیگیری دبیرخانه های مشترک طرفین هستیم.

    صمدی ادامه داد: به منظور توسعه اقتصادی و افزایش صادرات و و واردات و تسهیل در ویزا و روادید و وصول مطالبات تجار و بازرگانان و مشارکت در نمایشگاه های طرفین و اعزام و پذیرش هیأت های تجاری و بازاریابی طرفین و سایر موارد دیگر که برنامه ریزی شده یک هیات تجاری و بازاریابی به صورت کشوری و استانی در ماه های آینده به ترکمنستان اعزام خواهد شد.

    وی گفت: اتاق بازرگانی استان مجوز رسمی استان معین کشور تاجیکستان را کسب کرده است که از طریق اتاق بازرگانی خراسان شمالی استان های کشور و مسائل و مشکلات خودشان را پیگیری کنند که در سال جاری یک هیات تجاری و بازاریابی به منظور توسعه اقتصادی به کشور تاجیکستان اعزام می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو