عصر بازار

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا سقوط کرد

عصر اعتبار- شاخص بورس کشورهای آسیایی به دلیل روند نزولی سهام شرکت های فناوری با سیر نزولی روبرو شد؛ در حالی که پوند انگلیس به دلیل نزدیک شدن توافق بریتانیا با اتحادیه اروپا برای برگزیت با رکورد افزایشی روبرو شد.

شاخص بورس آسیا سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه تحت الشعاع روند نزولی سهام شرکت های بزرگ فناوری قرار گرفت و با روند نزولی آغاز بکار کرد؛ البته به گفته برخی تحلیلگران بورس، کاهش سهام شرکت های بزرگ فناوری به دنبال سیر افزایشی آنها بعنوان یک تصیح سالم در سهام آنها است؛ این در حالی است که برخی دیگر معتقد هستند این موضوع ممکن است اوج «چرخه فوق العاده ای» را در ارزش سهام آنها افزایش دهد که این بخش را تقویت کرده است.

    در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن 9 دهم درصد کاهش پیدا کرد و سهام شرکت های فناوری از قبیل سامسونگ در بورس کره جنوبی 2.9 درصد کاهش پیدا کرد که بیشترین رقم در 2 ماه اخیر است؛ ضمن اینکه سهام شرکت تی اس ام سی تایوان هم در بورس این کشور 1.9 درصد روند نزولی را تجربه کرد. شاخص بورس نیکی ژاپن یک دهم درصد پایین آمد و شاخص بورس شرکت فناوری IELEC.T این کشور هم 2 درصد سقوط کرد.

    در آمریکا شاخص مزدک 1.27 درصد افت کرد؛ اما داوجونز 0.44 درصد رشد داشت و شاخص اس اند پی 500 هم تقریبا بدون تغییر باقی ماند؛ ضمن اینکه سهام شرکت های آمازون، اپل، گوگل آلفابت و فیس بوک هم بین 2 تا 4 درصد سقوط کرد و شاخص «نت فلیکس» 5.5 درصد پایین آمد. این در حالی است که عملکرد سهام شرکت های فناوری در سال جاری میلادی به عنوان یکی از بهترین رویکردهای ارزش دهی آنها در سال های اخیر محسوب می شود.

    در آمریکا هم پیش بینی از رشد اقتصادی این کشور به 3.3 درصد افزایش پیدا کرد که بیشترین رقم در 3 سال اخیر است؛ ضمن اینکه شاخص اعتماد مصرف کننده هم به بیشترین سطح خود در تقریبا 17 سال اخیر رسیده است و ارزش اوراق قرضه 10 ساله این کشور به 2.389 درصد افزایش پیدا کرد.

    در بازار ارز آسیا، هر یورو در مقابل 1.1863 دلار معامله شد که تقریبا روندی یکنواخت را پشت سر گذاشت که از بیشترین سطح خود در 2 ماه اخیر که به ازای 1.1961 دلار در روز دوشنبه معامله می شد، فاصله گرفته است.

    هر دلار به 112.00 ین رسید که حاکی از مقاومت دلار در برابر پول ژاپن دارد و ارزش پوند انگلیس هم به دنبال خبر نزدیک شدن توافق بریتانیا با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت با رسیدن به 1.3480 دلار به بیشترین سطح خود در 2 ماه اخیر رسید. وان کره جنوبی به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی برای اولین بار در 6 سال اخیر در این کشور از بیشترین سطح خود در 2 سال و نیم اخیر فاصله گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی