عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

آغاز جذب فاینانس برای ساخت خط‌آهن شیراز-عسلویه

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه در مرحله جذب فاینانس برای احداث راه‌آهن شیراز-جم-عسلویه هستیم، گفت: بزرگراه ۱۷۶۰ کیلومتری سواحل جنوب کشور از خوزستان تا سیستان و بلوچستان، در چهار سال ساخته می‌شود.

آغاز جذب فاینانس برای ساخت خط‌آهن شیراز-عسلویه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی ‌استان بوشهر افزود: طراحی خط ریلی شیراز -جم - عسلویه پایان یافته است و هم اکنون در مرحله جذب سرمایه‌گذار و فاینانس خارجی برای آغاز عملیات اجرایی قرار داریم.

    وی یادآور شد: یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است که به عنوان کریدور شماره یک حمل و نقل کشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب کشور دارد.

    خادمی افزود: طول این کریدور بزرگراهی یک‌هزار و 760 کیلومتر است که استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهره‌مند می‌شوند و 400 کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر قرار دارد.

    وی با اشاره اینکه طبق برنامه‌ریزی دولت، این کریدور به مدت 4 سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: 60 درصد کل این کریدور به صورت اتوبان اجرایی شده و 40 درصد باقی مانده نیز تا چهار سال آینده به پایان می‌رسد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به بازدید از این محور در جنوب استان بوشهر‌ گفت: در استان بوشهر فقط دو نقطه از کریدور باقی مانده که یکی در انتهای استان به سمت هرمزگان و به طول 27 کیلومتر است و تا 6 ماه آینده به اتمام می‌رسد و دیگری نیز بخش‌های کوچکی مسیر بوشهر به دیلم در شمال استان است که در یک سال آینده به اتمام می‌رسد.

    خادمی افزود: با اجرای این کریدور بزرگراهی، شرایط برای توسعه مراکز جمعیتی، صنعتی و نفتی ساحلی و جنوب فراهم می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به کریدور بزرگراهی شمال به جنوب کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسیرهای مهم منتهی به کریدور ساحلی، مسیر فیروزآباد-جم-عسلویه است که به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب مطرح است و نقش مهمی در حمل و نقل جاده ای کشور دارد.

    وی افزود: برای تبدیل این مسیر به بزرگراه با دستور وزیر راه، پیگیری لازم انجام می‌شود و تلاش می کنیم از ظرفیت نفت و گاز هم در اجرا و تکمیل پروژه که به عنوان خط ارتباطی مرکز کشور به پایتخت انرژی محسوب می شود بهره ببریم.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: امروز در فیروز‌آباد استان فارس نیز، عملیات اجرایی بخشی از کریدور شیراز به جم اجرایی می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر ادامه این مسیر به سمت شهرستان جم نیز اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو