عصر بازار

اشتیاق تجّار 'دیاربکر' ترکیه برای افزایش سهم از تجارت با ایران

عصر اعتبار- نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ' دیاربکر' ترکیه با اشاره به رتبه ششم ایران در تجارت این استان با کشورهای مختلف جهان، گفت: تجّار این منطقه به دنبال افزایش سهم از تجارت ترکیه با ایران هستند.

اشتیاق تجّار 'دیاربکر' ترکیه برای افزایش سهم از تجارت با ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، متین اصلان /Metin Aslan/ در حاشیه دیدار با فعالان اقتصادی و تجاری اتاق بازرگانی ارومیه افزود: ترکیه و ایران به دنبال ارتقای روابط تجاری تا 30 میلیارد دلار در سال است و فعالان اقتصادی 'دیاربکر' نیز اهتمام ویژه ای برای افزایش مراودات با ایران به ویژه استان های مرزی از جمله آذربایجان غربی دارند.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر کشورهای عراق و چین، اولین و دومین کشورهای دارای بیشترین روابط اقتصادی با استان دیاربکر ترکیه است ولی امیدواریم در آینده و به همت تجار 2 طرف این رده ارتقا یابد.
    وی اظهار کرد: غذا، گردشگری، سلامت و ساختمان مهمترین بخش هایی است که می تواند زمینه افزایش مراودات تجاری استان های آذربایجان غربی و دیاربکر را فراهم کند.
    وی با اشاره به وجود برخی مشکلات مرزی و گمرکی در مرز ایران و ترکیه ادامه داد: مشکلات ورود و خروج با وجود نبود ویزا بین 2 کشور، کمبود کارکنان گمرکی و منتظر ماندن زیاد مسافران برای خروج از جمله مواردی است که امیدواریم با همراهی مسئولان مرتبط برای ارتقای مراودات حل شود.
    نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع 'دیاربکر' ترکیه نیز با ابراز شگفتی از پیشرفت های آذربایجان غربی و شهر ارومیه به ویژه در حوزه عمران و ساخت و ساز در سال های اخیر گفت: پیش از حضور در ارومیه، انتظار چنین پیشرفتی را نداشتم ولی این شهر بسیار باعظمت و پیشرفته به نظر می رسد.
    'اصلان' اشتراک های فرهنگی و مذهبی 2 استان را بسیار قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: سفر مقامات و همچنین فعالان اقتصادی 2 استان می تواند زمینه ساز ارتقای همکاری در بخش های مختلف باشد.
    هیات تجاری و اقتصادی استان 'دیاربکر' ترکیه پیش از حضور در ارومیه در شهرهای تبریز و مهاباد نیز حضور یافته بود؛ آذربایجان غربی تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه است و 550 کیلومتر با این کشور مرز مشترک دارد.
    دیاربکر با 930 هزار نفر جمعیت از استان های شرقی ترکیه به شمار می رود و یکی از شهرهای بزرگ جنوب شرقی این کشور محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو