عصر بازار

قیمت طلا به ۱۲۷۵ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۷۵ دلار و ۸۱ سنت رسید.

قیمت طلا به ۱۲۷۵ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا امروز رشد داشت، اما با توجه به اینکه به دلیل افزایش ارزش سهام در بورس آمریکا سرمایه گذاران به سمت دارایی های پرریسک تر تمایل پیدا کرده اند، قیمت فلز زرد همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم 3.5 هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش 1275 دلار و 81 سنت رسید. روز پنجشنبه، قیمت طلا با 0.7 درصد کاهش به پایین ترین رقم از 6 نوامبر تاکنون یعنی 1270 دلار و 11 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.9 درصد کاهش داشته است. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.2 درصد رشد داشت و به 1275 دلار و 30 سنت رسید.

    دیک پون، مدیر شرکت تجارت طلای هرائوس در هنگ کنگ گفت: «وضعیت در بازار بورس مثبت است. دلار آمریکا نیز (به طور کلی) تقویت شده است. بنابراین فعلا سرمایه گذاری در بازار کالاهایی مانند طلا سود آور نیست... مردم در کوتاه مدت دارند روی بازار بورس تمرکز می کنند و در عین حال منتظر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا هستند.»

    در بازار وال استریت شاخص های مهم شاهد رشد بود به نحوی که شاخص اس اند پی 500 شاهد ثبت یک رقم پایانی بی سابقه بود و شاخص صنعتی داو جونز هم برای اولین بار به قله 24 هزار واحدی رسید.

    موسسه ام کی اس پامپ در یادداشتی نوشت، ادامه رشد شاخص ها در بازار بورس و بالا رفتن میزان بازدهی اوراق قرضه موجب تحت فشار قرار گرفتن طلا شده است.

    در حالی که بازار همچنان در انتظار رای گیری در مورد طرح اصلاح ساختار نظام مالیاتی آمریکاست، شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.2 درصد کاهش مواجه بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی