عصر بازار

معاون اول رئیس جمهوری در دیدار نخست وزیر بلاروس مطرح کرد؛

لزوم احیای روابط بانکی ایران با بلاروس

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به روابط خوب و صمیمانه ایران و بلاروس حتی در دوران تحریم ها و شرایط سخت تاکید کرد که لازم است روابط بانکی ایران با بلاروس نیز بیش از پیش احیاء شود.

لزوم احیای روابط بانکی ایران با بلاروس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، اسحاق جهانگیری ظهر جمعه در حاشیه شانزدهمین اجلاس شورای نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای، در دیدار آندری کابیاکوف نخست وزیر بلاروس که در هتل محل اقامت معاون اول رییس جمهور کشومان برگزار شد با اشاره به سفر رییس جمهور بلاروس که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، این سفر را پراهمیت توصیف کرد و افزود: امیدوارم در این سفر راهکارهایی برای توسعه مناسبات فیمابین پیدا شود.

    وی افزود: متاسفانه با وجود توافقنامه برجام، آمریکایی ها تلاش می کنند که در روند اجرای برجام اخلال کنند و برخی بانک های بزرگ را تهدید می کنند تا از همکاری با ایران خودداری کند اما ایران هم اکنون با نظام بانکی بین المللی همکاری دارد و لازم است که روابط بانکی ایران با بلاروس نیز بیش از پیش احیاء شود.

    معاون اول رئیس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران اراده ای جدی برای توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی با بلاروس دارد.

    جهانگیری با بیان اینکه ایران و بلاروس از زمینه های همکاری متعددی برخوردار هستند، اظهار داشت: لازم است که در چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور زمینه های جدید همکاری شناسایی و موانع پیش روی توسعه همکاری ها مرتفع شود.

    وی همچنین با اشاره به خرید دو محموله نفت بلاروس از ایران که در ایام اخیر انجام شد خاطر نشان کرد: ایران آماده توسعه همکاری با بلاروس در زمینه نفت است و از سرمایه گذاری شرکت های بلاروس در میادین نفتی ایران استقبال می کند.

    نخست وزیر بلاروس نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت بخاطر وقوع زلزله غرب کشور، جمهوری اسلامی ایران را مهمترین شریک بلاروس در منطقه برشمرد و گفت: مینسک علاقمند است روابط تجاری و اقتصادی خود را تا بالاترین سطح ممکن با تهران گسترش دهد.

    آندری کابیاکوف با اشاره به اینکه بلاروس نیز مدتی تحت تحریم های قدرت های بزرگ بوده است و دو کشور از درک متقابل خوبی در این خصوص برخوردار هستند اظهار امیدواری کرد: سطح روابط دو کشور بخصوص در دوران پسابرجام بتواند به سطح بالاتری نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند.

    وی با اشاره به سفر رییس جمهوری بلاروس به تهران در آینده نزدیک خاطر نشان کرد: این سفر از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است و در حال برنامه ریزی برای انجام هرچه بهتر آن هستیم تا بتوانیم راهکارهای توسعه همکاری ها را بررسی کنیم.

    وی با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در ماه ژانویه سال آینده میلادی برگزار خواهد شد اظهار امیدواری کرد در جریان برگزاری این کمیسیون زمینه های همکاری جدیدی میان دو کشور شناسایی و زمینه های توسعه مناسبات فیمابین فراهم شود.

    نخست وزیر بلاروس ایران را کشوری بزرگ با تمدن فرهنگی غنی توصیف کرد و افزود: از داشتن شریکی همانند ایران در منطقه بسیار خرسند هستیم.

    وی از علاقمندی کشورش برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران خبر داد و با تاکید بر اینکه همکاری های بانکی میان دو کشور هر چه سریعتر باید افزایش پیدا کند افزود: تلاش خواهیم کرد زمینه مذاکرات مسئولین بانک مرکزی دو کشور را فراهم کنیم تا مسائل فیمابین حل و فصل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو