عصر بازار

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس؛

بودجه ۹۷ براساس عملکرد دستگاه‌ها به آنها تعلق می‌گیرد

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه امسال بودجه براساس عملکرد دستگاه‌ها به آن‌ها تعلق می‌گیرد، گفت: دستگاه‌ها و نهادها و بخش‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند باید کارکردهایشان را در زمینه‌های مختلف ارائه دهند و بر اساس کارکردها و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند و مبلغی که برای اجرای برنامه‌ها ارائه شده، بودجه دریافت خواهند کرد.

بودجه ۹۷ براساس عملکرد دستگاه‌ها به آنها تعلق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پروانه مافی در خصوص الزاماتی که باید در لایحه بودجه 97 مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: بودجه دستگاه‌ها امسال با پیشنهاداتی که سازمان برنامه و بودجه داده است و هم چنین تغییرات اساسی که در نحوه بودجه ریزی صورت گرفته است، با سال های گذشته تفاوت زیادی دارد. لذا نگاه نمایندگان مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه باید با این روند هماهنگ شود.

    نماینده تهران افزود: در سال های گذشته نحوه تخصیص بودجه به این صورت بود که مثلا یک دستگاه مبلغ مشخصی را در قالب بودجه دریافت می کرد و با توجه به درصدی افزایش، سنواتی بودجه دستگاه مربوط را افزایش می دادند و در نهایت بودجه تعیین می شد. اما بودجه امسال تغییرات زیادی خواهد داشت. دستگاه ها بر اساس عملکردشان بودجه دریافت خواهند کرد.

    این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: این روند نیز تاثیر خودش را در نگاه نمایندگان و نفوذی که در کمیسیون تلفیق دارند خواهد گذاشت. لذا کاملا بودجه امسال با سال های گذشته متفاوت است. دستگاه های اجرایی باید در معرفی عملکردشان و در درخواست هایی که برای بودجه دارند نگاهشان را کاملا تغییر دهند و با این روند هماهنگ شوند. مجلس هم قطعا با این روند هماهنگ خواهد شد.

    وی در ادامه گفت: ما یک کشور در مسیر بحران هستیم. از یک سو گسل های زلزله در مناطق مختلف کشور زیاد است و از سوی دیگر سیل و سایر موارد مربوط به بحران کشور را تهدید می کند. لذا باید بودجه مربوط به مدیریت بحران در اولویت قرار گیرد. ما برای بحران هایی که پیش می آید و برخی از مدیران می گویند غافلگیر شدیم، باید از قبل پیش بینی و برنامه ریزی لازم را انجام دهیم و مطابق عملکرد و برنامه ای که برای مدیریت بحران داریم، به این حوزه بودجه تعلق گیرد.

    مافی اظهار داشت: در حوزه کسب و کار و ایجاد اشتغال نیز، برنامه توسعه ششم دولت و دستگاه های اجرایی را ملزم کرده که در سال یک میلیون شغل ایجاد کنند. لذا در اولویت دوم، بودجه باید به سمت ایجاد فرصت شغلی در دستگاه ها گرایش داشته باشد. بخش عمرانی نیز از بخش هایی به شمار می رود که در لایحه بودجه باید به آن توجه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو