عصر بازار

گزارش ۱۰۰ روزه بانک ملی ایران؛

انعقاد سه قرارداد فاینانس با حجم ۹/۵ میلیارد یورو

عصر اعتبار- حوزه ارزی و بین الملل بانک ملی ایران طی ۱۰۰ روز گذشته اقدامات مهمی مانند مشارکت در سه قرارداد تأمین مالی خارجی (فاینانس) با حجم ۹/۵ میلیارد یورو، اتصال شعبه پاریس به سیستم های پرداخت یکپارچه (SEPA) و سیستم پرداخت آنی (TARGET۲) و نیز توسعه روابط کارگزاری در آمریکای جنوبی را شاهد بود.

انعقاد سه قرارداد فاینانس با حجم ۹/۵ میلیارد یورو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در دوره مورد اشاره با هدف تسهیل امور زائران و گسترش عملیات بین المللی، شعبه نجف بانک ملی ایران به صورت آزمایشی افتتاح شد. همچنین فعالیت شعبه هنگ کنگ (Melli Bank PLC) از تاریخ 24 شهریورماه آغاز شد.

    امضای قرارداد خط اعتبارى ٣٥ میلیارد دلارى ایران با بانک هاى چین که بانک ملی ایران نیز در آن مشارکت داشت، در دوره 100 روز نخست فعالیت دولت دوازدهم رخ داده است.

    امضای قرارداد فاینانس بانک ملی ایران با اگزیم بانک کره جنوبی که بر اساس آن پروژه‌های مختلف اقتصادی کشور می توانند تسهیلات ارزی بلند مدت دریافت کنند و نیز امضای دو قرارداد مهم تأمین مالی بانک با بانک های اروپایی «اوبر» اتریش و «دانسکه» دانمارک در مجموع با حجم 9/5 میلیارد یورو نیز در این دوره اتفاق افتاد.

    تبادل 12 هزار و 627 فقره پیام سوییفتی، تبادل کلید رمز سوییفتی (RMA) دو طرفه با 14 بانک و اتصال شعبه پاریس به سیستم های پرداخت یکپارچه (SEPA) و سیستم پرداخت آنی (TARGET2)از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در این مدت است.

    در 100 روز گذشته، اهتمام حداکثری به منظور افزایش سهم درآمدهای بانک از محل صدور ضمانتنامه های ارزی مورد نیاز تجار و بازرگانان ایرانی و به تبع آن افزایش چشمگیر شاخص صدور ضمانتنامه ارزی در حوزه واردات و صادرات و کسب درآمدهای غیرمشاع بانک از محل وصول کارمزد ضمانتنامه های ارزی در مقایسه با مدت مشابه ادوار پیشین در بانک ملی ایران مورد توجه بوده است.

    از سوی دیگر و در حوزه گسترش روابط کارگزاری بیش از 36 جلسه با بانک های کشورهای مختلف برگزار و در این مدت با هشت بانک خارجی روابط کارگزاری برقرار شده است. بانک ملی ایران اولین بانکی است که موفق شد مسیر نقل و انتقالات وجوه را با قاره آمریکای جنوبی توسط کشور برزیل فراهم کند.

    در نتیجه گسترش فعالیت ها و حضور موثرتر در بازارهای ارزی، حجم مبادلات در این حوزه فقط در دوره زمانی مورد نظر بالغ بر سه میلیارد دلار شده و حجم خرید ارز بانک ملی ایران در اتاق مبادلات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مرز یک میلیارد و 400 میلیون دلار عبور کرده است. از این محل در مجموع بیش از دو هزار میلیارد ریال سود برای بانک ملی ایران حاصل شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو