عصر بازار

طی آبان ماه سال جاری انجام شد؛

ایجاد بیش از ۳۶۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی ها

عصر اعتبار- در آبانماه امسال، ۲۱۴ تعاونی و یک اتحادیه به ثبت رسید که توانستند ۳۶۶۷ فرصت شغلی را با سرمایه اولیه حدود ۲۶میلیارد ایجاد کنند.

ایجاد بیش از ۳۶۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، بررسی آماری در سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون نشان داد،  در آبان ماه سال 1396 ، تعداد 214 تعاونی و 1 اتحادیه در کل کشوربه ثبت رسیده اند. تعداد کل اعضاء تعاونیها 4930 نفر و تعداد فرصت شغلی 3667 نفر و سرمایه اولیه حدود 26 میلیارد ریال  بوده و متوسط تعداد اعضاء و فرصت شغلی مربوط به این تعاونیها به ترتیب 23 و 17 نفر است.

    به گزارش واحد آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، استان فارس با تعداد 39 تعاونی بیشترین تعداد تعاونیهای ثبت شده در این ماه را به خود اختصاص داده‌اند. در استانهای کردستان و یزد در این ماه هیچ تعاونی به ثبت نرسیده است.

    بیشترین تعداد تعاونیهای ثبت شده به ترتیب در فعالیتهای "کشاورزی" و "صنعت" به ترتیب با تعداد 67 و 59 واحد هستند. تعاونی‌های فعالیتهای کشاورزی" و " مستغلات اجاره و فعالیت های کسب و کار" به ترتیب با 1883 و 1375 نفر دارای بیشترین اعضا هستند. همچنین بیشترین فرصت شغلی مربوط به تعاونیهای "کشاورزی" با 1424 نفر است.

    مقایسه عملکرد  آبان نسبت به مهر نشان می دهد که تعداد تعاونیهای ثبت شده در آبان ماه سالجاری 214 واحد در مقایسه با ماه گذشته  261 واحد، کاهشی معادل 18درصد دارد. تعداد اعضاء افزایشی معادل 17 درصد و تعداد فرصت شغلی افزایشی معادل 9درصد را به همراه دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی