عصر بازار

انتقاد رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از برخی ادارات کل:

با تصویب طرح بیمه حوادث همگانی در مجلس، تمامی منازل مسکونی کشور در برابر حوادث بیمه می‌شوند

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ادارات کل فاقد اداره شهرستان کرمان گفت: عدم وجود ادارات شهرستان کرمان مانع جدی ارائه خدمات به مردم شده است.

با تصویب طرح بیمه حوادث همگانی در مجلس، تمامی منازل مسکونی کشور در برابر حوادث بیمه می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان کرمان افزود: متاسفانه برخی از ادارات کل از قبیل صنعت و معدن، فنی و حرفه‌ای، استاندارد و میراث فرهنگی فاقد اداره در شهرستان کرمان هستند که این مسئله مانع جدی خدمات رسانی به مردم شده است.

    وی با بیان اینکه در حاضر بیش از یک چهارم جمعیت استان در شهرستان کرمان سکونت دارند، اظهار کرد: نبود برخی ادارات در  شهرستان مرکز استان کرمان غیرقابل توجیح است.

    پورابراهیمی با اشاره به اینکه برخی از ادارات کل استان که دارای اداره شهرستان کرمان می باشند، اختیارات و بودجه‌ها را واگذار نکرده اند، تصریح کرد: برای مثال اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان فاقد چارت سازمانی، بودجه، نیروی انسانی و اختیارات لازم است.

    وی در ادامه با بیان اینکه باید سرانه بودجه‌ای دستگاه‌های دولتی شهرستان کرمان اصلاح شود، افزود: در حال حاضر جمعیت شهر کرمان بین 50 تا 70 هزار نفر بیش از رقم واقعی سرشماری است.

    وی تاکید کرد: در سرشماری سال گذشته برخی از افراد ساکن شهر کرمان، برای کمک به شهر و یا روستای محل زادگاه خود، اطلاعات و  آمارشان را در سرشماری سایر مناطق ثبت کرده‌اند.

    نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه این مسئله سبب شده تا دستگاه‌ها در شهر کرمان خدمات بیشتری ارائه کنند در حالی که سرانه بودجه‌ای کمتری دریافت می‌کنند.

    وی با اشاره به زلزله 6.1 ریشتری دهم آذرماه در بخش کوهساران شهرستان راور، افزود: خوشبختانه با مقاوم سازی منازل مسکونی در سال‌های گذشته، این زلزله تلفات جانی در پی نداشت.

    پورابراهیمی با بیان اینکه استان و به ویژه شهرستان‌های کرمان و راور در کانون زلزله قرار دارند، تصریح کرد: بدون شک انجام هر گونه هزینه قبل از وقوع حادثه به مراتب کمتر از هزینه‌های پس از وقوع حادثه خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه آنچه امروز در کشور انجام می‌شود، مدیریت حادثه پس از وقوع است، بیان کرد: باید قبل از وقوع هر حادثه‌ای مقاوم سازی منازل و کارهای پیشگیرانه صورت پذیرد.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به طرح "بیمه حوادث همگانی" اشاره و خاطرنشان کرد: با تصویب طرح بیمه حوادث همگانی در مجلس شورای اسلامی تمامی منازل مسکونی کشور در برابر حوادث غیر مترقبه بیمه می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی