عصر بازار

عبور نرخ مبادله دلار از مرز ۱۰۳ هزار بولیوار در ونزوئلا

عصر اعتبار- ارزش پول ملی ونزوئلا به دنبال تشدید ابرتورم و تلاش دولت این کشور برای جلوگیری از ورشکستگی ناکامی در حال سقوط آزاد است.

عبور نرخ مبادله دلار از مرز ۱۰۳ هزار بولیوار در ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آمار وب سایت "دلار تودی" نشان می‌دهد نرخ دلار در بازار سیاه ونزوئلا که بسیاری از مردم این کشور برای تامین ارز آمریکا به آن مراجعه می‌کنند، به 103 هزار بولیوار در برابر هر دلار رسیده است.

    این بدان معناست که تنها طی یک هفته، ارز ونزوئلا 20 درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است، در حالیکه در اواخر ماه ژوییه سال جاری میلادی، یک دلار  10 هزار بولیوار مبادله می‌شد.

    نرخ مبادله رسمی که از سوی دولت ونزوئلا تعیین شده و عملا غیرقابل حصول است، 10 بولیوار به ازای هر دلار است.

    نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، مخارج دولتی را افزایش داده است و برای تامین این هزینه‌ها، بانک مرکزی این کشور را به چاپ هرچه بیشتر اسکناس وادار ساخته است تا از آن در پیشبرد منافع خود طی انتخابات مجلس موسسان امسال بهره گیرد و خود را در قدرت تثبیت نماید.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، مادورو در شرایطی خود را برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آماده می‌کند که سیاست‌های پوپولیستی موجب شده است پیش‌بینی شود اقتصاد ونزوئلا 12 درصد کوچک می‌شود و نرخ تورم سالانه در سه ماه گذشته به بیش از 4500 درصد صعود کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی