عصر بازار

پرداخت بیش از ۱۹۱ میلیارد ریال سود به سرمایه گذاران؛

روس ها مشتریان جدید بازار سرمایه ایران

عصر اعتبار- روس ها در راستای افزایش همکاری های سیاسی و اقتصادی خود با ایران، برنامه جامعی را برای ورود به بازار سرمایه کشورمان طراحی کرده اند.

روس ها مشتریان جدید بازار سرمایه ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما ، محمد رضا محسنی مدیرعامل و حسین فهیمی رئیس هیئت مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی در حاشیه اجلاس شرکت های سپرده گذاری درهنگ کنگ با نمایندگان شرکت سپرده گذاری مرکزی روسیه (NSD ) دیدار و گفت وگو کردند.

    در این دیدار که به درخواست رسمی طرف روس برگزار شد، دو طرف راهکارهای آغاز همکاری های نهادهای فعال در بازار سرمایه دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
    مدیرعامل سمات با بیان اینکه شرکت NSD تنها نهاد بازار سرمایه روسیه است که عملیات قبل و پس از معاملات را در این کشور انجام می دهد، افزود: روس ها، برنامه جامع و مدونی را برای حضور در بازار سرمایه ایران تدوین کرده اند تا هر چه سریعتر فعالیت های خود را در این بازار آغاز کنند.
    محسنی به فعالیت های گسترده شرکت سپرده گذاری روسیه در حوزه بین المللی به ویژه اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: این شرکت همکاری نزدیکی با یورو کلیر (Euroclear) در انتشار اوراق مختلف در قاره اروپا دارد که می توان از تجربیات این شرکت بهره برد.
    وی افزود : در پایان این جلسه قرار شد کارگروه ویژه ای میان کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران و روسیه تشکیل شود تا دو شرکت، پروژه مشترکی را برای آغاز همکاری های دو جانبه تعریف کنند.
    اجلاس شرکت های سپرده گذاری های جهان (WFC) و مجمع عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه هفته گذشته به طور همزمان در هنگ کنگ برگزار شد و نمایندگان شرکت سپرده گذاری در این اجلاس ها حضور یافتند و مذاکراتی را با نمایدگان یورو کلیر (Euroclear) و شرکت های سپرده گذاری روسیه، تایوان و کره جنوبی برای گسترش همکاری های بین المللی انجام دادند.

     

    پرداخت بیش از 191 میلیارد ریال سود به سرمایه گذاران

    معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی سمات هم  هفته قبل بیش از 191میلیارد و 143 میلیون ریال انواع سود به 433 سرمایه گذار پرداخت کرد.

    در معاملات هفته گذشته فرابورس ایران هم 3763 نفر با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.
    معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به 10 آذر بیش از 217 هزار برگه اوراق بود.
    معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می شود.
    براساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از 18.5 به 17.5 درصد کاهش یافته و مدت زمان باز پرداخت آن 12 سال تعیین شده است.
    سقف فردی تسهیلات خرید از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران 600 میلیون ریال، در مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر500 میلیون ریال و سایر مناطق شهری 400 میلیون ریال است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو