عصر بازار

بهبود بستر همکاری‌های بانکی ایران و چین

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی با تشریح نتایج دیدار با نایب رییس مجلس چین، بر بهبود مستمر همکاری‌های بانکی ایران و چین تاکید کرد.

بهبود بستر همکاری‌های بانکی ایران و چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ولی الله سیف در حاشیه نشست مشترک با نایب رییس مجلس چین که در محل بانک مرکزی برگزار شد، در جمع حبرنگاران درباره موضوعات بررسی شده در این نشست افزود: کشور چین ویژگی های خاصی را در نگاه ایران دارد و سابقه طولانی و ارزشمند همکاری‌های فی‌مابین حتی در زمان تحریم نیز وجود داشته است.

    وی با بیان اینکه نقش چین برای ایران کاملا استراتژیک است و افزایش همکاری‌ها نیاز به بستر بانکی گسترده‌تر دارد، افزود: تسهیل روابط بانکی بین دو کشور کمک می‌کند سایر اهداف با سهولت بیشتر محقق شود.

    سیف با تاکید بر اینکه مذاکرات امروز حول محور افزایش روابط بانکی بوده است، گفت: از رییس دستگاه نظارتی و رییس بانک مرکزی چین برای بازدید از ایران دعوت کردیم که نایب رییس مجلس چین موافقت کرد این دعوت را به آنها اعلام کند، البته این آمادگی وجود دارد که با اعزام همکاران موانع را با سرعت بیشتری رفع کنیم و بانک‌ های ایرانی و چینی رابطه نزدیک‌تری برقرار کنند.

    وی ادامه داد: در سفری که اخیرا به چین داشتیم از کانون بانک‌های چین و چند بانکی که علاقه به همکاری با بانک‌های ایران دارند، دعوت کردیم تا بتوان همکاری‌های بانکی را با چین افزایش داد.

    بررسی مسئله مسدودی حساب ایرانیان در چین

    رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: البته چندی پیش شایعاتی درباره بستن حساب‌های دانشجویان ایرانی در چین مطرح شده بود که در این جلسه نیز به این مسئله اشاره شد و نایب رییس مجلس چین اعلام کرد که این مسئله را بررسی خواهد کرد.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره مسدود شدن حساب‌های ایرانیان در امارات، انگلیس و ترکیه اظهارداشت: هنوز برای استنباط درباره این مطلب زود است و اینکه چنین اقدامی آغاز شده را تایید نمی‌کنم اما در هر صورت در مقابل اقدامات طرف آمریکایی، ایران نیز مواردی را مدنظر دارد و اگر این امر بخواهد عملیاتی شود از همه ابزارهایمان استفاده خواهیم کرد.

    سیف ادامه داد: یکی از مواردی که با نایب رییس مجلس چین مورد بررسی قرار گرفت این بود که در بحث پیمان‌های پولی بررسی‌هایی انجام شود و می‌توانیم از این امر برای تسهیل مبادلات دو کشور استفاده کنیم.

    همکاری بانک های چینی با ایران

    وی در پاسخ به سوای  مبنی بر اینکه بانک‌های ایرانی با چند بانک چینی در حال همکاری هستند؟ اظهارداشت: بانک‌های ایرانی قبل از برجام با بانک کونلون روابط داشتند و اخیرا نیز با اگزیم بانک چین و بانک CDB ارتباطاتی برقرار شده و امیدواریم روابط کارگزاری با این بانک‌ها برقرار شود.

    چن یو آن نایب رییس مجلس چین نیز در در حاشیه این دیداردر پاسخ به پرسشی درباره وضعیت همکاری بانک‌های چین با ایران گفت: در نشست امروز درباره همکاری و تبادل نظر دستگاه‌های نظارتی و نظام بانکی گفتگو و بررسی‌هایی انجام شد.

    وی ادامه داد: در این نشست همنچنین بررسی‌هایی برای چگونگی همکاری‌های سیاستی دو کشور برای همکاری تجاری انجام شد.

    نایب رییس مجلس چین در پاسخ به اینکه ارزیابی شما درباره مناسبات بانکی ایران و چین چگونه است؟ گفت: فعلا مناسبات تجاری دو کشور در سطح خوبی است؛ البته در حال حاضر مشکلاتی در روابط وجود دارد که رفع آن نیاز به تلاش بین دو کشور دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو