عصر بازار

نماینده زنجان:

در بودجه ۹۷ باید به روستاییان توجه شود

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ما معتقدیم که ۳۰درصد جمعیت کشورمان را کشاورزان و افراد ساکن مناطق روستایی تشکیل می دهند لذا در لایحه بودجه ۹۷ باید توجه به روستاییان دیده شود.

در بودجه ۹۷ باید به روستاییان توجه شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی وقف‌چی در خصوص لایحه بودجه 97 بیان کرد: شاخصه‌های توسعه بودجه شامل دو بخش است؛ بخش اول جمعیت و بخش دوم محرومیت است. به مناطق روستایی باید نسبت به جمعیت و محرومیتی که دارند بودجه بیشتری نسبت به سال های گذشته تعلق گیرد. متاسفانه تا به امروز اینگونه نبوده و این امر سبب مهاجرت بی رویه مردم به شهرها شده است که در نتیجه وضعیت نا به سامان اقتصادی را در کشور به وجود آورده است.

    وی در ادامه گفت: امیدواریم دولت و مجلس محترم در بودجه 97 به تقویت بنیه روستایی و توسعه زیرساخت‌های روستاها کمک کنند؛ چرا که اگر این کار عملی شود، مهاجرت معکوس به روستاها اتفاق می افتد و به دنبال آن فعالیت و تلاش در روستاها از نو آغاز می‌شود.

    وی افزود: باتوجه به اینکه بحث ایجاد اشتغال در روستاها به مراتب ارزان‌تر از شهرهاست، گفت: من فکر می‌کنم این امر از اولویت هایی است که در بوجه97 دولت و مجلس باید به آن توجه داشته باشند.

    نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: تنها راهی که ما برای خروج از وضعیت اقتصادی فعلی داریم این است که محصولات‌مان را صادر کنیم و این ظرفیت صادراتی را نیز داریم. به عنوان مثال ما حدود 50 درصد از محصولات باغی و زراعی و صیفی‌جات‌مان بدون اینکه به دست مردم برسند از بین می روند. این نشان می دهد که ما ظرفیت صادراتی لازم را داریم و می توانیم از این ظرفیت و توان به منظور صادرات محصولات‌مان به سایر کشورها استفاده کنیم. راه افزایش صادرات تشویق صادر کنندگان و رفع موانع صدور از جمله بحث مالیات و گمرک است. امیدواریم که این مسئله در بودجه97 مورد توجه دولت باشد.

    وقف چی خاطر نشان کرد: امروز اگر ما سخنرانی اکثر نمایندگان را بشنویم، غالبا از محرومیت شهرها و استان ها صحبت می کنند. پس کدام استان یا شهر در کشورمان است که توسعه یافته باشد و مشکلی نداشته باشد؟ این نشان می دهد که ما در تقسیم بودجه و اصول و اساسی که باید رعایت می شده اشتباهاتی داشته ایم. از جمله به روستاها و  شهر های محروم توجه نشده است و شهر های مرزی نیز کمتر مورد توجه بوده اند. ما انتظار داریم که دولت در افکار گذشته خود تجدید نظر کند و با نگرش جدید به مسئله بودجه نگاه کند تا به خروج از وضعیت موجود، منجر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی