عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

لزوم پوست اندازی در صنعت بیمه

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:بیمه مرکزی باید با اتخاذ تدابیری به پوست اندازی صنعت بیمه کمک کرده و از نیروهای جوان با نگرشی تازه استفاده کنند.

لزوم پوست اندازی در صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار »، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بیست و چهارمین همایش ملی  بیمه و توسعه عنوان کرد: یکی از بزرگترین چالش های صنعت بیمه عدم به کارگیری  نیروهای جوان است.

    وی خاطر نشان کرد :با توجه به اشرافی که دکتر همتی رییس کل بیمه مرکزی بر صنعت بیمه دارند باید با اتخاذ تدابیری به پوست اندازی صنعت بیمه کمک کرده و از نیروهای جوان با نگرشی تازه استفاده کنند.

    وی با اشاره به اینکه جنس صنعت بیمه ایجاد اعتماد در جامعه و خرید ریسک است، افزود: مهمترین ماموریت صنعت بیمه این است که در درون خودش فارغ از هرگونه ریسک باشد .

    پورابراهیمی گفت: به دلیل عدم اجرای مقررات و نظارت ضعیف بیمه مرکزی در گذشته، صنعت بیمه دچار ریسک بوده و ورشکستگی بیمه توسعه یکی از مصادیق آن می باشد.

    وی افزود: به دلیل ضعف بیمه مرکزی در گذشته ما شرایط مطلوبی در صنعت بیمه نداریم به طوری که هنوز هیچ شرکت بیمه ای صورتهای مالی خود را بر اساس IFRS ارائه نداده و تراز تلفیقی سه ساله بیمه منفی است.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که دولت بار مالی صندوق حوادث طبیعی را بپذیرد، آمادگی داریم که تا قبل از بررسی لایحه بودجه، این قانون را تصویب کنیم.

    پورابراهیمی  تاسیس صندوق حوادث طبیعی را اقدامی بسیار مهم و قابل توجه توصیف کرد و گفت: حادثه همیشه وجود دارد و تشکیل ساختاری که بتواند این موضوع را پوشش دهد بسیار مهم است؛   ما تغییراتی را با نظر نمایندگان دولت در لایحه تاسیس صندوق حوادث طبیعی تصویب کردیم ولی شورای نگهبان اعلام کرد چون لایحه تغییر ماهوی یافته قابل تائید نیست.

    وی ادامه داد: در اولین روزهای کاری مسعود کرباسیان به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی این موضوع را به عنوان موضوعی مهم اعلام کردیم؛ در صورت پذیرش بار مالی تاسیس این صندوق از سوی دولت آمادگی تصویب این لایحه را داریم.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در صورت تصویب تاسیس صندوق حوادث طبیعی تمامی منازل مسکونی را در کشور برابر سیل و آتش سوزی بیمه خواهند شد که اتفاق مهمی برای صنعت بیمه، مردم و دولت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی