عصر بازار

وزیر فدرال پاکستان:

تهران و اسلام آباد بیش از گذشته به توسعه روابط تجاری نیاز دارند

عصر اعتبار- وزیر فدرال پاکستان در امور تغییرات آب و هوا و عضو ارشد حزب حاکم این کشور گفت: تهران و اسلام آباد بیش از گذشته به توسعه روابط تجاری و تعامل بازرگانان و فعالان اقتصادی نیاز دارند.

تهران و اسلام آباد بیش از گذشته به توسعه روابط تجاری نیاز دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، 'مشاهدالله خان'  بر لزوم تقویت و گسترش روابط تجاری و تجاری میان ایران و پاکستان تاکید کرد و گفت:دو کشور همسایه و مسلمان باید بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک شوند.

    وی افزایش تجارت و مبادلات اقتصادی بین ایران و پاکستان را به نفع مردم دو کشور خواند و افزود: ایران و پاکستان دو کشور بسیار مهم و قدرتمند جهان اسلام هستند و گسترش روابط این دو کشور به ویژه بخش اقتصادی به نفع همگان است.
    وزیر فدرال پاکستان در امور تغییرات آب و هوا و عضو ارشد حزب حاکم این کشور اضافه کرد: اگرچه روابط تجاری میان دو کشور افزایش قابل توجه یافته است ولی این میزان حجم تجارت بین دو کشور بسیار پایین بوده و با توجه به توانمندی های دو کشور قابل قبول نیست.
    مشاهد الله خان تصریح کرد: لازم است میزان تبادلات تجاری بین دو کشور افزایش یافته و برای ارتقای کیفیت از زندگی مردم دو کشور برای افزایش حجم مبادلات فرهنگی گام برداشت.
    به گزارش ایرنا، مقامات عالی رتبه ایران و پاکستان پیش از این توافق کرده اند که طی سال های آینده حجم تجارت دوجانبه تا 5 میلیارد دلار افزایش یابد.
    آمار رسمی موجود درخصوص حجم صادارات و واردات میان ایران و پاکستان، حاکی است در سال 1394، کل مبادلات تجاری رسمی میان دو کشور 861 میلیون دلار بود که این رقم در سال 1395 سیر صعودی خود را آغاز کرد.
    حجم تجارت دو سویه میان ایران و پاکستان در سال 1395 به بیش از یک میلیارد و 150 میلیون دلار افزایش یافت و انتظار می رود در پایان سال جاری، تجارت میان دو کشور نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.
    ارزش اقلام صادراتی ایران به پاکستان در سال 1395 بیش از 795 میلیون دلار و واردات از این کشور همسایه حدود 365 میلیون دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو