عصر بازار

عقب نشینی ۱۵ واحدی شاخص کل در معاملات امروز

عصر اعتبار- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۱۵ واحدی در ارتفاع ۹۰ هزار و ۹۳۶.۶ واحد ایستاد، حجم معاملات تقریبا ۸۰۰ میلیون و ارزش معاملات نزدیک ۱۹۰ میلیارد تومان بود.

عقب نشینی ۱۵ واحدی شاخص کل در معاملات امروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، در ادامه نوسانات بازار بعد از شکسته شدن سقف تاریخی شاخص کل که دیروز اتفاق افتاد، امروز نیز شاهد افت 15 واحدی این شاخص بودیم. بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نمادهای فارس، رمپنا، وساپا و شبریز گذاشتند، در مقابل نمادهای فملی، ومعادن و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

    امروز نماد وساپا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود 50 ریالی و ارائه اطلاعات شفاف ساز در خصوص فروش زمین ایزدشهر و آخرین وضعیت شرکت با افت حدود 10 درصدی پس از 5.5 ماه به گردونه دادوستدها بازگشت و به تنهایی 22.4 واحد شاخص کل را پایین کشید.
    طی داد و ستدهای این روز درگروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود که در این میان نمادهای شفارس، شتوکا، شپاکسا، شپارس،شیران و شفن از اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر و نمادهای شدوص، شکلر، شلعاب، پترول، شبریز و ونفت با نوسانات منفی تری نسبت به هم گروهی ها معامله شدند.
    امروز نیز با ادامه اقبال، معاملات مثبت و پرتقاضای گروه زغال سنگی مواجه می باشیم تا جایی که نمادهای کطبس و کشرق صف خرید شدند و نماد کپرور معاملاتی متعادل و مثبت داشت.
    درگروه ساختمانی نیز تنها نمادهای ثغرب، ثباغ(صف فروش) و ثرود معاملات منفی ر ا تجربه کردند و سایر هم گروهی ها با نوسانات مثبتی همراه بودند.
    گروه خودرو نیز علی رغم دیروز سرخ پوش بود ولی ساعت پایانی بازار نماد خودرو رنج مثبت زد، باتوجه به اینکه اکثر نمادهای این گروه در کف های سالانه خود قرار دارند و شاخص کل نیز از برزخ خود رهایی پیدا کرده، این گروه میتواند در ماه‌های آینده، عقب افتادگی خود را جبران کند. سفر قریب الوقوع رئیس جمهور فرانسه به ایران و تکمیل برخی قراردادها با خودروسازان فرانسوی، یکی از محرک های این گروه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو