عصر بازار

شریعتمداری در دیدار با وزیر اقتصاد مجارستان:

ایران برای رشد اقتصادی پایدار نیاز به جذب سرمایه‌های خارجی دارد

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در موضوعات سرمایه‌گذاری خارجی، دیروز قرارداد ساخت هزار دستگاه اتوبوس ایکاروس برای ساخت در داخل امضا شده است که تا ساخت دو هزار اتوبوس نیز قابل افزایش است.

ایران برای رشد اقتصادی پایدار نیاز به جذب سرمایه‌های خارجی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در دیدار با  وزیر اقتصاد مجارستان تاکید کرد: ایران امروز برای رشد اقتصادی پایدار نیاز به جذب سرمایه‌های خارجی دارد و همکاران ما در حوزه صنعت،‌ معدن و تجارت آماده گفت‌وگو درباره نحوه جذب سرمایه‌های خارجی هستند و علاوه بر این موضوع بسیار مهم و پایه‌ای، برای شناخت دقیق‌تر از فعالیت‌های صنعتی و معدنی مشترک آمادگی داریم.

    همچنین فعالیت‌های آی تی، آی سی تی، خودروسازی سبک و سنگین، پتروشیمی و صنعت نفت و گاز از دیگر زمینه‌های مورد اشاره شریعتمداری برای همکاری متقابل بود.

    وی یادآور شد: قبلا هم سابقه همکاری در برخی از زمینه‌ها مثل اتوبوس‌های ایکاروس را داشتیم که باید افزایش یابد. در موضوعات سرمایه‌گذاری خارجی دیروز قرارداد ساخت هزار دستگاه اتوبوس ایکاروس برای ساخت در داخل امضا شده است که تا ساخت دو هزار اتوبوس نیز قابل افزایش است و امیدوارم همکاری‌ها در مورد داخلی کردن فعالیت‌های تولیدی در ایران بین ایران و مجارستان محکم‌تر شود.

    شریعتمداری اضافه کرد: در همه زمینه‌های صنعتی علاقه‌مند به فعالیت مشترک تولیدی در ایران هستیم چون کشور ما کشور جوانی است و اشتغال از مهم‌ترین مسائلی است که نسبت به آن اهتمام داریم.

    وی با اعلام اینکه حجم مبادلات سال گذشته دو کشور نسبت به سال قبل از آن 100 درصد رشد داشته است، گفت: این نشانگر آغاز یک حرکت رو به جلو در توسعه روابط، بازگشت به روابط پیش از برجام و پیشی گرفتن از آن است که امیدواریم این مسیر را با قدم‌های تندتری ادامه دهیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حجم مبادلات دو کشور رقمی ناچیز در حدود 20 میلیون دلار بوده که به 80 میلیون دلار رسیده است، ادامه داد: با آغاز همکاری‌های صنعتی و ساخت مشترک، این رقم افزایش می‌یابد. از سوی دیگر در برخی حوزه‌های صنعتی مانند 50 طرح و پروژه اولویت‌داری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است، برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی شده و در خصوص همکاری در ساخت مشترک اتوبوس‌های برقی نیز مذاکرات ادامه دارد.

    میهایلی وارگا وزیر اقتصاد ملی مجارستان نیز در این دیدار با تأکید بر آمادگی برای تقویت و تشویق سرمایه‌گذاری متقابل در هر دو کشور تصریح کرد: مشکلی برای آغاز سرمایه‌گذاری‌ها وجود ندارد. مذاکرات دو جانبه دیروز در اتاق بازرگانی ایران آغاز شد. تجار دو کشور تاکنون چهار توافقنامه امضا کردند. با وزیر اقتصاد ایران هم یک توافقنامه در خصوص دفاع از حقوق سرمایه‌گذاری به امضا رسید.

    وزیر اقتصاد مجارستان همچنین گفت: برای ما اهمیت زیادی دارد که اتوبوس‌های ایکاروس دوباره در جاده‌های ایران به حرکت درآیند. در اروپا و در مجارستان از اتوبوس‌های برقی زیاد استفاده می‌شود و همکاری در ساخت مشترک اتوبوس‌های برقی با ایران را نیز مدنظر داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو