عصر بازار

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات؛

اطلاعات حساب بانکی خود را تحت هیچ شرایطی به کسی ارائه نکنیم

عصر اعتبار- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت:اطلاعات حساب بانکی خود را تحت هیچ شرایطی به کسی ارائه نکنیم.

اطلاعات حساب بانکی خود را تحت هیچ شرایطی به کسی ارائه نکنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،محمد جواد آذری جهرمی سه شنبه شب در صفحه توئیتر خود نوشت:پرسیدن شماره کارت بانکی در تماس تلفنی به بهانه‌هایی چون برنده شدن در مسابقه و غیره تنها برای کلاهبرداری است.

    وی ابراز امیدواری کرد: چنین موضوع هایی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به اطلاع همه برسد تا حجم زیاد اینگونه کلاهبرداری متوقف شود.
     وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته (دوشنبه) در نشست خبری خود و در پاسخ به این سوال  به کلاهبرداریی که در روز های اخیر به نام وی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: فردی با پدر یکی از خبرنگاران تماس گرفته و عنوان کرده که آقای آذری جهرمی می خواهند با شما صحبت کنند و علاوه بر آن شما برنده مبلغی به عنوان جایزه شده اید.
    آذری جهرمی ادامه داد: کلاهبرداران پس از چند لحظه معطل کردن این پدر به وی گفته بودند که امکان تماس با آقای آذری جهرمی برقرار نشد اما شما برای دریافت جایزه خود این اقدام ها را انجام دهید.
    وی افزود:کلاهبرداران از این پدر خواستند تا به نزدیکترین دستگاه خود پرداز مراجعه کرده و و اقدام های خواسته شده را یک به یک اجرا کند.
    وزیرارتباطات خاطرنشان ساخت: پدر خبرنگار موصوف هم تحت تاثیر قرار گرفته و اقدام های خواسته شده را انجام داده و در نتیجه کلاهبرداران توانسته اند مبلغ 26 میلیون تومان از حساب وی بردارند.
    داستان کلاهبرداری سودجویان با استفاده از ناآگاهی مشترکان تلفن همراه و ثابت و یا تحریک حس زیاده خواهی آنان تمامی ندارد؛ البته این رویه از مدت ها پیش با واکنش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روبرو شده است.
    شانزدهم اردیبهشت ماه سال 1394 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ارسال برخی پیامک های سودجویانه به مشترکان تلفن همراه ابراز نگرانی کرد و از مشترکان خواست مراقب این پیامک ها که با مضمون هایی مانند طرح تشویقی و استفاده بهینه از تلفن همراه به مشترکان ارسال شده اند، باشند.
    «محمدرضا فرنقی زاد» تاکید کرد این پیامک ها با اهداف سودجویانه و فرصت طلبانه ارسال شده و کلاهبرداری محض است.
    وی از پیگیری اپراتورهای تلفن همراه برای رسیدگی به کلاهبرداری های پیامکی خبر داد و گفت: مشترکان نباید تحت تاثیر چنین پیامک هایی شماره حساب یا رمز کارت های اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی