عصر بازار

رییس انجمن صنایع چرم:

مالیات بر ارزش افزوده پدر صنایع را در آورده است

عصر اعتبار- رییس انجمن صنایع چرم ایران با انتقاد از لحاظ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای صنایع، گفت: دریافت این مالیات توسط دولت، پدر صنایع را در آورده و صنعت چرم را با رکود مواجه کرده است.

مالیات بر ارزش افزوده پدر صنایع را در آورده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی حسن‌زاده دلیر در ارتباط با آخرین وضعیت صنعت چرم با توجه به آغاز فصل سرما، اظهار کرد: شرایط در بازار صنعت چرم به هیچ وجه مناسب نیست و دیگر حتی موعدهای زمانی به نام فصل فروش نیز مفهوم خود را از دست داده‌اند، چرا که پیش از این در اواسط تابستان و نیز اوایل زمستان حجم فروش در صنعت چرم افزایش می‌یافت.

    وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت چرم ایران توان رقابت با محصولات وارداتی را ندارد، چرا که با توجه به رکود موجود امکان بروزرسانی خطوط تولید نیست و همین مساله تاثیر مستقیم در روند تولید دارد و متاسفانه کارخانجات داخلی به دلیل فرسودگی تجهیزات امکان رقابت ندارند.

    رییس انجمن صنایع چرم ایران با انتقاد از در نظر گرفتن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: مالیات 9 درصدی در نظر گرفته شده برای ارزش افزوده پدر صنعت را در آورده و واحدهای تولیدی را با رکود مواجه کرده است. نمی‌دانیم چرا صنایع باید هزینه‌های بالای دولت را پرداخت کند و در این رابطه چاره‌اندیشی نشود.

    حسن‌زاده دلیر همچنین با اشاره به این که افزایش قیمت دلار موجب تغییر قیمت‌ها در همه صنوف و صنایع می‌شود، بیان کرد: هرچند شاهد افزایش قیمت دلار بوده‌ایم و مواد اولیه مورد نیاز صنعت چرم با گرانی 15 درصدی روبرو شدند، اما به دلیل رکود در بازار تغییری در قیمت تمام شده چرم رخ نداده است و بعید به نظر می‌رسد تا پایان سال نیز شرایط قیمتی تغییر کند و افزایش قیمت در این حوزه مدنظر قرار گیرد.

    وی همچنین در مورد این‌که آیا با توجه به آغاز فصل سرما بازار فروش صنعت چرم دچار تغییر و تحول خواهد شد، خاطر نشان کرد: در گذشته بازار کفش مفهومی به نام فصل فروش در دو موعد زمانی اواسط تابستان و اوایل زمستان داشت که بیشترین میزان تولید و فروش در این مقاطع زمانی صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر به دلیل رکود بازار شاهد هستیم که این عبارت نیز مفهوم خود را از دست داده است؛ هرچند به صورت معمول 20 تا 30 درصد میزان فروش در این فصول افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی