عصر بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری حدود ۱۰ درصدافزایش یافت

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: آمارها حاکی از افزایش خرید و فروش مسکن در نیمه دوم سال جاری با افزایش قیمت حدود ۱۰ درصدی است.

قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری حدود ۱۰ درصدافزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حسام عقبایی افزود: در این مدت با افزایش خرید و فروش مسکن زمینه برای رشد قیمت ها فراهم خواهد شد، اما شاهد افزایش قیمت های افسار گسیخته در بازار مسکن نخواهیم بود.

    وی با بیان این که در نیمه دوم سال 96 قیمت مسکن حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت، گفت: وضعیت بازار نیز نشان می دهد به مرور شاهد افزایش معاملات خرید و فروش مسکن در تهران خواهیم بود.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به وضعیت بازار اجاره بها اظهارداشت: رشد اجاره بها در نیمه دوم سال جاری کمتر خواهد بود، زیرا جابجایی اجاره نشین ها در فصل پاییز و زمستان بسیار کاهش می یابد.
    به گفته وی، با وجود افزایش قیمت تراکم، عوارض صدور پروانه ساختمانی و مصالح ساختمانی، قیمت مسکن در بازار افزایش پیدا نکرده و رشد قیمت ها به مرور در حد کمتر از نرخ تورم ادامه خواهد داشت.
     بر اساس آمارهای بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در آبان ماه امسال 14 هزار و 800 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.5 درصد افزایش نشان می دهد.
    در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در ماه آبان 48.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 10.9 درصد افزایش نشان می دهد.
    همچنین در مهر ماه گذشته 13 هزار و 815 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شد که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 34.4 درصد افزایش داشته است.
    در آبان ماه میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.1 درصد و 10.9 درصد افزایش نشان می دهد.
    در مهر ماه نیز میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 47.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 0.7 درصد و 8.7 درصد افزایش نشان می دهد.
    در مجموع از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 113 هزار و 800 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 7.7 درصدی را نشان می دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در شهر تهران 46.5 میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.1 درصد افزایش دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی