عصر بازار

در بازارهای جهانی؛

طلا آرام گرفت

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با ثبات نسبی همراه شده است.

طلا آرام گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  بورس کالای ایران ، قیمت طلا که روز گذشته پس از تصویب طرح اصلاحات مالیاتی در سنای آمریکا با کاهش روبرو شده بود، در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تثبیت شده است.

    بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش مالیات شرکت های بزرگ در کوتاه مدت موجب افزایش رشد و رونق اقتصادی آمریکا خواهد شد ولی در بلندمدت به ضرر کسری بودجه و بدهی های فدرال خواهد بود.

    قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1276 دلار رسیده است. قیمت طلا در مبادلات روز دوشنبه با افت 0.3 درصدی روبرو شده بود.

    تصویب طرح اصلاحات مالیاتی در سنای آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی داشته است. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان سفارشات جدید برای کالاهای آمریکایی طی ماه اکتبر با کاهش روبرو شده است.

    در حالی که نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است 12 و 13 دسامبر برگزار شود، تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که نرخ بهره در این نشست افزایش خواهد یافت.کارشناسان اقتصادی در این نظرسنجی اعلام کردند که فدرال رزرو طی سال آینده نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

    دادگاه عالی آمریکا با صدور حکمی با اجرای طرح ممنوعیت ورود اتباع و مهاجران 6 کشور اسلامی به این کشور موافقت کرده است.

    رئیس بانک مرکزی ژاپن نیز در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که بانک مرکزی این کشور تصمیمی برای تغییر برنامه محرک پولی ندارد و همچنان برای دستیابی به هدف افزایش تورم تلاش خواهد کرد.

    میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.14 درصد کاهش به 846 تن رسیده است. پیش بینی می شود انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین، آمریکا آلمان و فرانسه طی ساعات آینده تاثیر مهمی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد داشت.

    این در شرایطی است که توئیت های جدید ترامپ درباره رسوایی مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نیز بار دیگر تنش های سیاسی در واشنگتن را تشدید کرده است.

    ترامپ روز شنبه با انتشار توئیتی مدعی شده بود که فلین را به خاطر دروغ گفتن به اف بی آی از این سمت برکنار کرده است. این یک تغییر آشکار نسبت به توجیه قبلی ترامپ است که اعلام کرده بود علت اصلی برکناری فلین دروغگویی به معاون رئیس جمهور بوده است.

    فلین در بیان اظهارات نادرست به پلیس فدرال آمریکا درباره جلسه با سفیر روسیه در چندین هفته پیش از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به جرم خود اقرار کرده است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی