عصر بازار

هلند برای فروش بیت کوین فراخوان داد

عصر اعتبار- هلند برای جلوگیری از آسیب به نظام اقتصادی و از بین رفتن اقتدار بانک مرکزی خود، خواهان فروش بیت کوین و روی برگرداندن از آن شد.

هلند برای فروش بیت کوین فراخوان داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، روزنامه «روتردام» هلند در سرمقاله خود نوشت: مردم هلند به منظور جلوگیری از تضعیف دولت، کاهش قدرت بانک مرکزی و بی ثبات شدن اقتصاد این کشور، بیت کوین های خود را بفروشند.

    این سرمقاله که «سقوط بیت» نام دارد، می نویسد: بسیاری از تراکنش های بیت کوین در قلمرو پولشویی و فرار مالیاتی انجام می گیرد که این یعنی بیت کوین در حال انجام یک نوع «خرابکاری» در دولت ها است؛ ضمن اینکه بر خلاف اسکناس بی پشتوانه که به فرمان دولت در جریان گذاشته می شود، بیت کوین سودی را برای دولت به همراه ندارد.

    بانک های مرکزی جهان در حال کنار گذاشتن مقاومت در برابر بیت کوین هستند و این می تواند قیمت آن را به 100 هزار دلار در هر واحد افزایش دهد.

    این مقاله همچنان ادامه می دهد: در حالی که در زمان بحران اقتصادی، بانک های مرکزی می توانند بر بانک ها تاثیر گذار باشند و شرایط اعتباری را تسهیل بخشند و مردم را تشویق به مصرف کنند، آنها کنترلی بر روی ارزهای رمزنگار ندارند، که می تواند شرایط بدتر از این هم شود.

    شاید خطر ابتدایی این باشد که شرکت های فناوری بیشتر و بیشتر به IPO بیت کوین تبدیل می شوند و اگر حباب بیت کوین ترکید شود، سرمایه گذاران همه چیز خود را از دست خواند داد؛ در حالیکه نهاد مالی برای نظارت بر روی آن وجود ندارد.

    این سرمقاله در پایان می نویسد: چیز دیگری غیر از این وجود ندارد و شما طرفداران عزیز بیت کوین، این ارز دیجیتال می تواند خیلی سریع سقوط کند؛ اما قبل از آنکه اقتصاد هلند را مختل کند آن را بفروشید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی