عصر بازار

در مهرماه صورت گرفت؛

برگشت ۱.۵ میلیون چک به دلیل فقدان موجودی

عصر اعتبار- بالغ بر ۱.۵ میلیون فقره چک به مبلغی حدود ۱۲۶ هزار میلیارد ریال در مهرماه ۱۳۹۶ در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است.

برگشت ۱.۵ میلیون چک به دلیل فقدان موجودی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در واقع در کل کشور از نظر تعداد 97.2 درصد و از نظر مبلغ 96.4 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

    در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود 517 هزار فقره چک به مبلغی بالغ بر 67 هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد 96.5 درصد و از نظر مبلغ 96.0 درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

    در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل مبالغ چک‌های برگشتی در استان به ترتیب به استان‌های بوشهر (98.5 درصد)، هرمزگان (98.4 درصد) وایلام و یزد هر یک (97.9 درصد) اختصاص یافته است و استان های خراسان جنوبی (83.8 درصد)، مرکزی (93.6 درصد) و سیستان و بلوچستان (94.5 درصد) کمترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل مبالغ چک‌های برگشتی در استان را به خود اختصاص داده است

    همچنین در مهرماه 1396، در کل کشور حدود 1.6 میلیون فقره چک به مبلغی حدود 131 هزار میلیارد ریال برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 9.0 درصد و 1.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    در ماه مورد گزارش ، در استان تهران بالغ بر 535 هزار فقره چک به مبلغی حدود 70 هزار میلیارد ریال برگشت داده شد.

    در ماه مورد گزارش، در کل کشور 15.7 درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و 21.3 درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

    در استان تهران 15.3 درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و 19.3 درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

    در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به کل مبالغ چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های هرمزگان (37.8 درصد)، لرستان (33.6 درصد) و ایلام (32.8 درصد) اختصاص یافته است و استان‌های گیلان (17.2 درصد)، البرز و کرمانشاه هر یک (17.6 درصد) و خوزستان (19.1 درصد) کمترین نسبت مبالغ چک‌های برگشتی به کل مبالغ چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی