عصر بازار

شاخص بورس آسیا سقوط کرد

عصر اعتبار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به کمترین سطح خود در ۲ ماه اخیر رسید؛ اما یورو و طلا با افزایش ارزش روبرو شدند.

شاخص بورس آسیا سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، شاخص بورس کشورهای آسیایی در بازار معاملات روز چهارشنبه به دلیل برخی عوامل از جمله کاهش قیمت فلزات گرانبها و نگرانی در مورد سیاست پولی در چین که بر روی روند معاملات و ریسک پذیری سرمایه گذاران تاثیر منفی خواهد گذاشت، تنزل پیدا کرد.

    همچنین انتظار می رود در اروپا بورس فوتسی لندن، داکس آلمان و کاک فرانسه هر کدام به ترتیب 5 دهم درصد، 6 دهم درصد و 5 دهم درصد افت شاخص داشته باشند.

    بر همین اساس میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با 1.5 درصد کاهش به کمترین سطح خود در 2 ماه اخیر رسید؛ ضمن اینکه عملکرد ضعیف بورس وال استریت در 24 ساعت گذشته بر روی بورس آسیا هم تاثیر گذاشته است.

    شاخص بورس SSEC شانگهای به کمترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسید و شاخص بورس HSI هنگ کنگ به دلیل نگرانی از سخت تر شدن سیاست نقدینگی بانک مرکزی این منطقه به پایین ترین رقم در یک ماه اخیر سقوط کرد و شاخص نیکی ژاپن هم با 2 درصد کاهش روبرو شد.

    در بازارهای بدهی، اوراق قرضه دو ساله آمریکا به دیل خوش بینی از تصویب نهایی لایحه اصلاح مالیاتی به تقریبا بالاترین سود ارزش خود در 9 ماه اخیر رسید؛ اما اوراق قرضه 10 ساله این کشور بدون تغییر بود.

    در بازار جهانی ارز، ارزش دلار در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان به دلیل روند یکنواخت اوراق قرضه بلند مدت آمریکا و کاهش اشتها سرمایه گذاران برای ریسک پذیری کاهش داشت و با 2 دهم درصد تنزل به 93.213 واحد رسید.

    هر دلار آمریکا به 112.110 ین رسید که حاکی از افت ارزش 4 دهم درصدی پول آمریکا در برابر ین ژاپن دارد؛ اما یورو با 0.15 درصد افزایش به 1.1842 دلار رسید؛ این در حالی است که در بازار معاملات دیروز 0.35 درصد از ارزش یورو کاسته شده بود.

    پوند انگلیس هم با یک دهم درصد کاهش ارزش به 1.3426 دلار رسید و قیمت منطقه ای طلا با 0.11 درصد افزاش به یکهزار و 267 دلار و 30 سنت در هر اونس معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی