عصر بازار

دلار رکود ۹۶ را شکست

عصر اعتبار- نرخ دلار در یک هفته اخیر با افزایش بیش از ۸۰ تومانی از نرخ ۴۲۰۰ تومان عبور کرد تا بالاترین قیمت برای این نوع ارز در سال جاری ثبت شده باشد.

دلار رکود ۹۶ را شکست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، قیمت دلار در ادامه روندی صعودی خود، 14 آذر  به بالاتر از 4200 تومان رسید که بالاترین نرخ در سال جاری برای این نوع ارز است.

    نرخ دلار از اواخر مهر ماه امسال به بیش از 4000 تومان رسید و حدود یک ماه اخیر نیز در کانال 4100 تومان قرار داشت. اما در دو هفته گذشته شیب قیمت دلار بیشتر شد و در نهایت با رکوردشکنی به 4210 تومان رسید.

    این نرخ برای دلار در سال جاری بالاترین قیمت محسوب می‌شود. در اواخر سال گذشته هم در مقطعی نرخ دلار به حدود 4200 تومان رسید اما در فاصله کوتاهی با دخالت بانک مرکزی در بازار، کاهشی شد.

    از طرف دیگر دلار مبادله‌ای به بیش از 3500 تومان رسیده است تا فاصله دلار آزاد و دلار مبادله‌ای به کمترین مقدار خود برسد، چرا که در هیچ دوره زمانی دیگری فاصله بین دلار آزاد و دلار مبادله تا این میزان پایین نبوده است.

    بررسی نرخ دلار در حدود یک هفته اخیر نشان می‌دهد که قیمت دلار در اواسط هفته گذشته 4127 تومان بوده است و در اواخر هفته به 4139 تومان رسیده است. در ادامه روند افزایشی این نوع ارز در شروع این هفته به 4155 تومان رسید، در ادامه 4186 تومان در بازار فروخته شد. در نهایت هم دیروز به بالاترین رکورد خود یعنی 4210 تومان رسید تا طی یک هفته 83 تومان نرخ دلار گران شده باشد.

    از طرف دیگر هم بازار سکه مجددا صعودی شده است و به نظر می‌رسد که تاثیر اقدام بانک کارگشایی برای حراج سکه تنها چند روز دوام داشت و دوباره قیمت سکه به بیش از یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده است که با توجه به افزایش نرخ ارز و تاثیرپذیری سکه از بازار ارز احتمالا باید در روزهای آینده شاهد بالاتر رفتن قیمت سکه هم باشیم.

    باید دید دولت و بانک مرکزی چه واکنشی نسبت به افزایش نرخ دلار خواهند داشت. آیا از طریق تزریق ارز به صرافی‌ها جلوی بالاتر رفتن نرخ دلار را خواهند گرفت یا اجازه خواهد داد نرخ ارز به سمت قیمت واقعی خود حرکت کند و با نزدیک شدن نرخ دلار مبادله‌ای را به نرخ دلار آزاد، یکسان سازی نرخ دلار رقم بخورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو