عصر بازار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

هنوز شیوه نامه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ابلاغ نشده است

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یکی از برنامه‌های دولت برای اشتغالزایی، طرح اشتغال روستایی است که قانون آن ابلاغ شده اما هنوز شیوه نامه اجرایی آن ابلاغ نشده و به محض آماده شدن سهم هر شهرستان مطابق شیوه نامه مشخص خواهد شد.

هنوز شیوه نامه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ابلاغ نشده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی آشتاب در حلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سلسله با بیان اینکه امسال دولت برنامه‌های خوبی در قالب بسته اشتغال فراگیر ارائه داده، افزود: از جمله این برنامه‌ها تسهیلات بند "الف و ب" تبصره 18 قانون بودجه سال 96 است که سهم لرستان463 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده و متناسب با جمعیت شهرستان‌ها و نرخ بیکاری آن‌ها، توزیع شهرستانی آن، انجام و سهم بخش‌های مختلف اقتصادی از این تسهیلات مشخص شده است.

    وی با اشاره به اینکه در این توزیع اعتبار نگاه بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر منطقه بوده، اضافه کرد: در این راستا استعدادها و ظرفیت‌های هر منطقه توسط کارگزار طرح شناسایی شده است.

    آشتاب با اشاره به بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی، تصریح کرد: لرستان جزو معدود استان‌هایی بوده که علاوه بر 10 رسته ملی توانسته است 38 پروژه بر اساس ظرفیت‌های منطقه در کنار رسته‌های ملی شناسایی کند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که با کمترین هزینه و سرمایه‌گذاری بتوانیم بیشترین اشتغال را ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است دستگاه‌ها طرح‌هایی ارائه دهند که اهلیت لازم را داشته باشند.

    آشتاب با بیان اینکه معادل 1.5 میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به این طرح تعلق گرفته است، گفت: معادل همین اعتبار ارزی، به شکل ریالی بانک‌های عامل سرمایه گذاشته‌اند که در مجموع رقمی حدود 11 هزار میلیارد تومان می‌شود. این طرح با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق روستایی دنبال خواهد شد و خوشبختانه سهم لرستان نیز از این طرح با توجه به پراکنش بالای روستاها، قابل قبول خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی