عصر بازار

معاون بهزیستی خراسان‌رضوی:

یارانه ماهانه معلولان خراسان رضوی بدون تاخیر پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- معاون بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: یارانه ماهانه معلولان خراسان رضوی بدون تاخیر پرداخت می‌شود.

یارانه ماهانه معلولان خراسان رضوی بدون تاخیر پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محسن توحیدی ظهر امروز در مراسم جشن گرامیداشت روز جهانی معلولان، اظهار داشت: در سال 1992 روز سوم دسامبر (12 آذر) به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده تا توجه به این گروه بیش از پیش باشد.

    وی با بیان اینکه امسال شعار سازمان جهانی با عنوان جامعه‌ای پایدار برای همه بسازیم انتخاب شده است، افزود: در سال 1383 قانون جامع معلولان در کشور اجرایی شد، اما متاسفانه شاهد حرکت موثری در مسیر اجرای این قانون تصویب شده نبودیم و از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که اصلاحیه‌ها را لحاظ کرده و قانونی در جهت رعایت حق و حقوق معلولان تصویب کند.

    معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی برنامه‌های متعددی را در سطح کشور برای معلولان اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه هم برنامه‌های ویژه‌ای در بخش‌های مختلف بهزیستی اعم از معلولان، نابینایان، ناشنوایان، سالمندان، اورژانس اجتماعی، غربالگری، ازدواج سالم اجرا می‌شود و مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی در سال 96 سه برابر شده که از 55 هزار تا 90 هزار بوده و اکنون از 155 هزار تومان تا 340 هزار تومان رسیده است.

    وی تاکید کرد: تعداد 150 سالمند معلول ذهنی و جسمی در استان داریم که 85 مورد شبانه‌روزی و 65 مورد روزانه هستند و 2668 در مراکز روزانه و 5415 نفر در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و در مشهد 80 مرکز و در طرقبه_شاندیز 10 مرکز نگهداری از معلولان فعال است که این مراکز با همت خیران‌نیک اندیش راه‌اندازی شده و برنامه‌های آن به‌صورت مردمی مدیریت و اجرا می‌شود و یارانه ماهانه معلولان از 450 هزار تا 560 هزار تومان است که هر ماه بدون تاخیر و به‌صورت کامل پرداخت می‌شود.

    مهدی نخعی رئیس اداره بهزیستی طرقبه_شاندیز نیز اظهار داشت: سه مشکل اساسی معلولان در مباحث اشتغال، مسکن و ازدواج است، معضلی که گریبان‌گیر کل آحاد جامعه بوده است و متاسفانه در بحث اشتغال معلولان قانون جامع 3 درصدی اجرا نمی‌شود و این مشکل در مسکن و ازدواج معلولان هم دیده می‌شود و با این وجود شهرستان طرقبه‌_شاندیز بالاترین میزان اشتغال را در بهزیستی استان داشته است.

    وی افزود: امکان مناسب‌سازی مسکن معلولان با بودجه فعلی وجود ندارد و از فرمانداری طرقبه_شاندیز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان درخواست داریم تا در این زمینه حمایت لازم را از بهزیستی داشته باشند.

    رئیس اداره بهزیستی طرقبه-شاندیز با بیان اینکه نخستین رستوران نابینایان و نخستین رستوران ناشنوایان کشور را در طرقبه‌_شاندیز ایجاد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این شهرستان افتخارات متعددی را در بخش‌های مختلف کسب کرده و یکی از آن‌ها انتخابش به عنوان شهر دوستدار سالمندان در استان بوده است.

    نخعی گفت: طرقبه_شاندیز 1500 معلول دارد که از این تعداد 1100 نفر در منازل هستند و 400 نفر هم در مراکز نگهداری می‌شوند.

    سیدحسن حسینی فرماندار طرقبه-شاندیز نیز اظهار داشت: معلولان همچون دیگر گروه‌های جامعه با تکریم شوند و معلولیت محدودیت نیست و معلولان بارها نشان داده‌اند که در جامعه تاثیرگذار هستند و حتی در برخی موارد این تاثیرگذاری بیشتر از افراد سالم بوده است.

    وی افزود: فرمانداری طرقبه‌-شاندیز حمایت لازم را در جهت را‌ه‌اندازی رستوران‌های نابینایان و ناشنوایان در این شهرستان خواهد داشت.

    فرماندار طرقبه‌-شاندیز با بیان اینکه سالانه جمعیتی بیش از 45 میلیون نفر به طرقبه-شاندیز سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای تردد شده توریست‌ها در طرقبه-شاندیز بیش از 27 میلیون خودرو بوده است و طرقبه-شاندیز بالاترین آمار توریست و گردشگر استان را دارد و نام این شهرستان جزو 10 شهر نخست کشور در این حوزه قرار گرفته است.

    حسینی گفت: این شهرستان در خراسان رضوی هم یکی از نخستین مقاصد زائران و مسافران پس از بارگاه منور رضوی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی