عصر بازار

تقویت دلار طلا را نزولی کرد

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه در حالی با کاهش روبرو شد که تقویت ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت این فلز گرانبها وارد کرده است.

تقویت دلار طلا را نزولی کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  تقویت ارزش دلار موجب شده است تا قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح خود در دو ماه گذشته برسد.

    بر این اساس قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه هفت دسامبر با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1262 دلار رسیده است. قیمت طلا در روزهای گذشته تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار داشته است.

    رشد قیمت جهانی بیت کوین و رسیدن قیمت ارز دیجیتال به 14 هزار دلار نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نسبت به حباب قیمت بیت کوین هشدار داده اند.

    شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده و به بیش از 93.59 واحد رسیده است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز با 0.2 درصد افزایش به 112 واحد رسیده است.

    جمهوری خواهان سنا شب گذشته موافقت کردند که در مورد تنظیم لایحه مالیاتی با مجلس نمایندگان توافق نمایند. با انتشار این خبر احتمال اینکه قانونگذاران بتوانند تا قبل از مهلت 22 دسامبر به توافق در مورد تفاوت های لایحه مالیاتی برسند بیشتر شد.

    بانک مرکزی کانادا نیز در پایان نشست روز چهارشنبه تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

    دیوید دیویس وزیر برگزیت بریتانیا نیز در سخنانی تاکید کرد که دولت لندن هنوز هیچ گونه ارزیابی رسمی درباره تبعات اقتصادی و مالی احتمالی ناشی از خروج از اتحادیه اروپا انجام نداده است.

    کمیسیون اروپا نیز روز چهارشنبه ایده هایی را برای تعمیق همگرایی در منطقه یورو پیشنهاد داده است. این در شرایطی است که بریتانیا برای خروج از این اتحادیه تا مارس 2019 میلادی آماده می شود.

    تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که واردات طلای هند در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا نصف شده است. افزایش قیمت جهانی تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا در بازار هند داشته است.

    به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود. وضعیت تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی