عصر بازار

تصویب صورت های مالی سال ۹۵ و تقدیر وزیر اقتصاد در اخبار پربازدید این هفته بانک ملی ایران

عصر اعتبار- در هفته ای که گذشت، علاوه بر برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران، حراج سکه بهار آزادی (طرح جدید) هم برای دومین هفته پیاپی ادامه یافت.

تصویب صورت های مالی سال ۹۵ و تقدیر وزیر اقتصاد در اخبار پربازدید این هفته بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این هفته، رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از تخصیص هزینه چاپ تقویم و سررسید سال آینده بانک های دولتی به مردم کرمانشاه خبر داد که وزیراقتصاد نیز از اقدام مشترک خلاقانه و خیرخواهانه نظام بانکی در این خصوص قدردانی کرد.


    تصویب صورت های مالی سال 95 بانک ملی ایران

    مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران با حضور دکتر مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر عبدالرحمن ندیمی بوشهری معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی، سید حمید پور محمدی معاون سازمان برنامه و بودجه، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران در محل بانک برگزار و صورت های مالی سال 95 بانک تصویب شد.

    به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در ابتدای مجمع، مدیرعامل بانک ملی ایران با تشکر از توجه ویژه دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی به این بانک، به سابقه طولانی و اثر قابل توجه فعالیت های بانک ملی ایران در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از اقدامات روزمره و بزرگ بانک ملی ایران مانند توزیع روزانه پول و اسکناس در نظام بانکی، برای عموم مردم ناشناخته است.

    دکتر محمد رضا حسین زاده افزود: بانک کارگشایی به عنوان یکی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران، وظیفه ملی کنترل نرخ سکه و طلا را عهده دار است و از سوی دیگر حجم اشتغال ایجاد شده با پرداخت تسهیلات توسط بانک بسیار قابل توجه است.

    وی با بیان این که سهم بانک ملی ایران در بزرگراه های کشور بیش از 50 درصد است، اظهار کرد: بانک ملی ایران هم اکنون لنگرگاه نظام بانکی کشور است و روزانه نیاز مالی 50 تا 60 هزار میلیارد تومانی بانک ها به منابع مالی را تامین می کند.

    به گفته حسین زاده، نسبت مطالبات غیرجاری بانک به تسهیلات پرداختی (NPL) در سال گذشته به 7.9 درصد رسیده، در حالی که متوسط این رقم در نظام بانکی حدود 11 درصد است.

    حسین زاده همچنین به توسعه فعالیت های بانک ملی ایران در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که طی دوران تحریم روابط کارگزاری ما با بانک های خارجی به صفر رسیده بود، هم اکنون با بیش از 400 کارگزاری در ارتباطیم.

    وی اظهار کرد: شعبه هامبورگ بانک ملی ایران موفق شده مجوز تاسیس یک صندوق سرمایه گذاری را دریافت کند که از این طریق می توان با جذب منابع، محل مناسبی برای تامین مالی پروژه ها ایجاد کرد.

    مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین افزایش سرمایه، تسویه بدهی های دولت به بانک و نیز مستثنی کردن عضویت بانک های دولتی از جمله بانک ملی ایران در صندوق ضمانت سپرده ها را بخشی از خواسته ها از وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد.

    وزیر اقتصاد: بانک ملی ایران لنگرگاه نظام بانکی کشور است

    در ادامه این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی با تقدیر از اقدامات بانک ملی ایران در ارائه خدمات بانکی حتی در دورترین نقاط مرزی کشور، گفت: رئیس جمهور محترم هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی از مدیریت، کارکنان و اقدامات این بانک تشکر کرده اند.

    مسعود کرباسیان افزود: خوشبختانه فعالیت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران به گونه ای بوده که حساب های این بانک شفاف است و این موضوع برای وزارت اقتصاد بسیار مهم است و جای تقدیر دارد.

    وی همچنین از اقدامات پیشتازانه بانک ملی ایران در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به عنوان اولین بانک اقدام کننده و همچنین رابط و هماهنگ کننده بانک های دولتی در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور جایگاه ویژه ای دارد، گفت: بانک ها باید به سمتی پیش بروند که مردم، دیگر نیازی به مراجعه به شعب نداشته باشند و بانک ملی ایران در این زمینه باید پیشتاز باشد.

    کرباسیان بیان کرد: بانک ملی ایران در حوزه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، کارکرد خوبی داشته و این روند می تواند به عنوان الگو به دیگر بخش ها تعمیم داده شود.

    وی با تاکید بر اینکه هر میزان سرمایه گذاری در بخش IT می تواند بازتاب خوبی در حوزه فرامرزی داشته باشد، ادامه داد: اقدامات این بانک در حوزه IT قابل توجه است که بابت این اقدامات قدردان هستیم.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران بار دولت را به دوش می کشد، اظهار کرد: زمانی که صحبت از تسویه بدهی ها با اوراق خزانه اسلامی است و یا از تسویه مطالبات گندمکاران بدون ایجاد تنش در بازار صحبت به میان می آید، تکیه گاه ما بانک ملی ایران است.

    بانک ملی ایران، بازوی پیشبرد سیاست های دولت

    سید حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مجمع با تاکید بر اینکه باید از بانک ملی ایران برای پیشبرد سیاست های دولت قدردان بود، گفت: امروز بانک ملی ایران یکی از قوی ترین بازوهای دولت برای پیشبرد برنامه هاست.

    وی ضمن قدردانی از مدیرعامل، هیات مدیره و کارکنان بانک ملی ایران، افزود: این بانک توانسته بیش از 400 رابطه کارگزاری با بانک های خارجی برقرار کند و سرانه سپرده ها و تسهیلات را افزایش دهد، اما با توجه به منابعی که دولت برای کفایت سرمایه به این بانک اختصاص داده، باید نسبت کفایت سرمایه آن حفظ شود.

     


    تخصیص هزینه چاپ تقویم و سررسید سال آینده بانک های دولتی به مردم کرمانشاه

    رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: بانک های دولتی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، از چاپ تقویم و سررسید سال 1397 صرف نظر می کنند و هزینه های آن را برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از حادثه زلزله کرمانشاه اختصاص می دهند.

    دکتر محمد رضا حسین زاده با بیان این که پس از وقوع زلزله در مناطقی از استان کرمانشاه، ارسال کمک های انسان دوستانه بانک ها آغاز شد و تا کنون نیز از هر گونه کوششی برای کاهش آلام مردم آسیب دیده منطقه دریغ نشده است، افزود: با این حال بازگشت زندگی مردم به حالت عادی، زمان بر و هزینه بر است و بانک ها نیز وظیفه خود می دانند تا آخرین لحظه، همراه و همپای مردم شریف کرمانشاه بمانند.

    وی اظهار کرد: از این رو، در تصمیم مشترک شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی توافق شد هزینه چاپ و انتشار تقویم و سررسید های سال آینده به بازسازی خسارات ناشی از زلزله کرمانشاه تخصیص یابد.

    به گفته حسین زاده، این موضوع در نامه‌ای خطاب به دکتر کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی نیز اعلام شده است.

     


    وزیراقتصاد از اقدام مشترک خلاقانه و خیرخواهانه نظام بانکی در خصوص مردم زلزله زده کرمانشاه قدردانی کرد

    در پی تصمیم نظام بانکی در خصوص عدم چاپ تقویم و سررسید و اختصاص هزینه آن به بازسازی مناطق زلزله زده طی پیامی از شبکه بانکی تشکر کرد

    متن پیام تشکر وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرح ذیل می باشد:

    تقویم عمر ماست جهان، هر چه می کنیم                                                            بیرون زدفتر کهن سال و ماه نیست

    مدیران عامل محترم بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

    سلام علیکم

    با عنایت به تصمیم مشترک بانک های دولتی و خصوصی در ارتباط با تخصیص بودجه چاپ تقویم و سررسید سالانه برای کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر کرمانشاه، بدین وسیله از تصمیم مدبرانه و ارزشمند شما به مصداق حدیث شریف "من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق" ارج نهاده چرا که بهترین اوقات تقویم زندگی انسان، عمریست که در راستای همدلی و کمک به همنوع سپری می شود.

    موفقیت شما در راه خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.


    تشکر ویژه مدیرعامل بانک ملی ایران از مشتریان

    مدیرعامل بانک ملی ایران در پیامی به مشتریان این بانک، از آنها به دلیل ابراز اعتماد همیشگی به این بانک که این بار در خرید اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه متجلی شد، تشکر کرد.

    متن پیام دکتر محمد رضا حسین زاده به این شرح است:

    مشتریان معزز بانک ملی ایران

    با سلام و تقدیم سپاس و صد درود بر شما سروران بزرگوار و ولی نعمتان بزرگترین بانک جهان اسلام

    برخود واجب دانستم تا ضمن تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) پیام آور مهربانی‌ها و خوبی‌ها، پیام تشکر خود و همکارانم را به دلیل اعتماد همیشگی‌تان به بانک ملی ایران، در خرید اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه ابلاغ کنم.

    همان گونه که انتظار می‌رفت در چند روز ابتدایی عرضه اوراق، به دلیل اعتماد شما مشتریان عزیز، سهم لحاظ شده برای بانک ملی ایران به پایان رسید که این اتفاق برای ما کارکنان بانک ملی ایران قوت قلب و انگیزه ای برای خدمات رسانی بیشتر و بهتر با تکیه بر اعتماد شما در برگزیدن این بانک است.

    همچنین از عزیزانی که به دلیل اتمام اوراق بانک، موفق به خریداری آنها نشدند صمیمانه پوزش می طلبم.

    از بارگاه ایزد منان برایتان سلامتی و توفیق روزافزون مسالت دارم.


    فروش بیش از 9500 سکه در هفته نخست حراج بانک کارگشایی

    در هفته نخست حراج سکه در بانک کارگشایی، بیش از 9 هزار و 500 قطعه سکه تمام (طرح جدید) و نیم بهار آزادی فروخته شد.

    رییس بانک کارگشایی در گفت وگو با روابط عمومی بانک ملی ایران گفت: هفته گذشته حراج در سه روز برگزار و مجموعا چهار هزار و 910 سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و چهار  هزار و 640 نیم سکه بهار آزادی در 219 رسید فروخته شد.

    مسعود سلیمانی  افزود: در روز نخست حراج، سکه ها در بسته های 20 تایی عرضه شد اما در دو روز بعد با توجه به افزایش تعداد متقاضیان، بسته های 50 و 100 تایی را نیز آماده کردیم و در هفته جاری نیز سکه های تمام و نیم بهار آزادی در هر سه بسته عرضه می شود.

    وی با بیان اینکه حراج سکه های تمام و نیم بهار آزادی ساعت 14 تا 16 در این بانک صورت می گیرد، اظهار کرد: طبق برنامه قبلی، حراج در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه است که درباره روز چهارشنبه هفته جاری که تعطیل رسمی است، تصمیم گیری خواهد شد.

    سلیمانی درباره وضعیت استقبال از حراج سکه در بانک کارگشایی هم ادامه داد: استقبال در هفته نخست حراج بسیار زیاد بود و حتی ما برای رفاه حال متقاضیان، حراج را در سالن جدید با ظرفیت بالاتر در همان محل شعبه مرکزی بانک کارگشایی برگزار می کنیم.

    رییس بانک کارگشایی همچنین جلوگیری از حبابی شدن بازار سکه را مهمترین علت حراج سکه عنوان کرد و از متقاضیان خواست برای شرکت در این حراج حضوری، با در دست داشتن کارت ملی و کارت بانکی برای پرداخت، به سالن حراج بانک کارگشایی واقع در خیابان مولوی، رو به روی میدان محمدیه مراجعه کنند.

    گفتنی است بانک کارگشایی که از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است و 91 سال قدمت دارد، علاوه بر پرداخت تسهیلات در ازای ترهین مصنوعات طلا، مسئولیت حراج سکه برای کنترل قیمت در بازار را بر عهده دارد.

     


    رونمایی از "ملی کارت البرز" بانک ملی ایران

    بانک ملی ایران به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) از طرح جدید ملی کارت البرز با حضور در دبیرستان البرز تهران رونمایی کرد.

    با حضور تنی چند از مسئولان بانک ملی ایران، مسئولان و دانش آموزان دبیرستان البرز، مراسم رونمایی از این ملی کارت ویژه و اختصاصی برگزار شد.

    حشمت الله حسینی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران، در ابتدای مراسم با تقدیر از تلاش ها و همکاری های مسئولان دبیرستان برای اجرای این طرح ویژه گفت: برای بانک ملی ایران افتخاری است که به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین بانک جهان اسلام، نزدیک به 90 سال سابقه، خدمت به مردم و آینده سازان کشور را در اختیار دارد.

    وی با اشاره به آمادگی کامل بانک برای ترویج امور بانکداری در بین دانش آموزان، تصریح کرد: استقبال از روند رو به رشد عضویت در این طرح و خدمت بی سابقه است.

    حسینی با عنوان اینکه بانک ملی ایران در کنار خدمات و فعالیت اقتصادی کلان خود نگاه و توجه ویژه ای به آینده سازان کشور دارد، افزود: بانک تلاش می کند همواره با تمام توان و امکانات خود حامی دانش آموزان و آینده سازان کشور باشد.

    حمید رضا مجیدی مدیر دوره اول دبیرستان البرز در ادامه این مراسم گفت: خوشبختانه روند ثبت نام این طرح در مدرسه از سوی دانش آموزان با استقبال چشمگیر و بی سابقه ای مواجه شده است.

    وی ادامه داد: تا کنون برای استقبال دانش آموزان از این طرح تلاش‌های بسیار زیادی انجام شده که با برگزاری این مراسم شاهد موفقیت این تلاش ها هستیم.

    در ادامه "ملی کارت البرز " بانک ملی ایران به صورت نمادین با حضور مسئولان بانک و مدیران دبیرستان البرز رونمایی شد.

    ملی کارت البرز محصول دیگری از کانون جوانه های بانک ملی ایران است که به منظور ارائه خدمات بیشتر برای دانش آموزان طراحی شده است. این کارت اختصاصی که با تصویر ساختمان قدیمی دبیرستان البرز و همچنین عکس هر دانش آموز صادر می شود، امکان دریافت وجه نقد از خودپردازهای بانک، انتقال وجه به دیگر کارت های بانکی، خرید شارژ موبایل و پرداخت قبوض، خرید از تمامی فروشگاه های طرف قرارداد شبکه تخفیف بانک ملی ایران، خرید اینترنتی، کیف پول الکترونیکی و استفاده از سامانه بام بانک ملی ایران را برای صاحب حساب فراهم می کند.


    آغاز دریافت کارمزد از برخی خدمات بانک ملی ایران

    بانک ملی ایران مطابق بخشنامه های صادره از سوی بانک مرکزی، اخذ سیستمی کارمزد در تعدادی از خدمات خود را عملیاتی خواهد کرد.

    به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این اقدام در راستای پیاده سازی نظام منصفانه، منطقی و سیستماتیک کارمزد محور با هدف توسعه زیرساخت ها، افزایش کیفیت خدمات، کاهش سود تسهیلات و در نهایت رونق اقتصادی کشور انجام می شود.

    در فاز اول طرح، این کارمزدها در تراکنش های مبتنی بر کارت با کارمزد 250 ریال به زودی اعمال خواهد شد.

    تراکنش های منتخب مبتنی بر کارت (ملی کارت) که از طریق خودپرداز، سامانه سبا، همراه بانک، کیوسک، تلفن بانک و سامانه بام انجام شود، مشمول اخذ این کارمزد خواهند بود.

    جدول زیر، مشخصات کامل تراکنش هایی را که در قبال آنها کارمزد دریافت خواهد شد، نشان می دهد.

    خودپرداز            کارت به کارت (ملی به ملی)، کارت به حساب، پرداخت قبض، خرید شارژ، اعلام مانده

    سبا        پرداخت قبض کارتی، خرید شارژ

    همراه بانک          پرداخت قبض کارتی، خرید شارژ

    کیوسک  کارت به کارت (ملی به ملی)، پرداخت قبض، خرید شارژ، اعلام مانده

    تلفن بانک           پرداخت قبض کارتی، خرید شارژ

    بام         پرداخت قبض کارتی، خرید شارژ

     


    مدیرعامل بانک ملی ایران: کارمزد محوری نظام بانکی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

    مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که گرایش بانک ها به سمت ارائه خدمات متنوع و اخذ کارمزد در ازای آن ها، نشان دهنده فاصله گرفتن از بانکداری سنتی و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: بانکداری کارمزد محور نتیجه بروز تحولات در عرصه کسب وکار بانکی و نیازهای مشتریان به خدمات نوین بانکداری است.

    دکتر محمد رضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران افزود: متمرکز شدن درآمد بانک ها بر درآمد ناشی از اعطای تسهیلات، می تواند موجب افزایش مطالبات غیر جاری شود، اما دریافت کارمزد از محل ارائه خدمات نظیر انتقال الکترونیکی پول، حواله های ارزی، صدور ضمانتنامه ها، خدمات بیمه ای و خدمات سرمایه گذاری باعث افزایش تنوع درآمد بانک‌ها خواهد شد.

    وی با تاکید بر این که تعیین و اعمال کارمزد بر خدمات بانکی باید بعد از بررسی های همه جانبه انجام شود، اظهار کرد: بانک یک نهاد اقتصادی است و طبیعی است که باید هزینه های خود را از روش های معقول و منطقی تامین کند.

    حسین زاده ارتقای سطح کیفیت و گستره خدمات ارائه شده و صرفه جویی در زمان و هزینه های ایاب و ذهاب را از تبعات اولیه کارمزد محوری در خدمات بانکی دانست و خاطرنشان کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد در خدماتی که به ازای آنها کارمزد دریافت می شود، بازخورد منفی قابل توجه از سوی مشتریان مشاهده نشده است.

    وی با اشاره به این که سهم درآمدهای کارمزدی در بانک ملی ایران بسیار پایین است، گفت: این درآمدها در سال های 94 و 95 تنها 2/5 درصد کل هزینه های بانک را پوشش داده است.

    مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که رو آوردن به بنگاه داری برای درآمدزایی، یکی از تبعات کم بودن کارمزد در نظام بانکداری ایران بوده است، گفت: نتایج یک بررسی مقایسه‌ای میان بانک‌های دولتی ایران و تعدادی از بانک‌های مطرح بین‌المللی نشان می‌دهد که متوسط سهم کارمزد دریافتی به درآمدهای عملیاتی در بانک‌های خارجی در مقایسه با نمونه های داخلی نزدیک به پنج برابر است.

    به گفته حسین زاده، کارمزد محوری رویکردی موثر در کاهش نرخ سود تسهیلات، توجه به تولید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش درآمدهای بانکی، پیاده‌سازی و استقرار عملیات بانکی بدون ربا، توسعه خدمات بانکی و بالاخره رضایت بیشتر مشتریان و ذینفعان خواهد بود.


    ضرورت های حرکت به سمت بانکداری کارمزد محور

    از آنجا که امروزه کارمزد خدمات، اصلی ترین بخش درآمد در سیستم بانکی دیگر کشورهاست بنابراین حرکت بانک های ایرانی به سمت بانکداری کارمزد محور به عنوان یک ضرورت مهم محسوب می شود که باید با شناسایی و توسعه انواع خدمات ارزی و ریالی و همچنین بهره برداری از امکانات الکترونیکی و مدرن دنبال شود.

    کارمزدهای دریافتی خدمات، بخش اعظم درآمد بانک های خارجی را شامل می شود و درواقع درآمد ناشی از تسهیلات پرداختی سهم بسیار ناچیزی در درآمد کل بانک های مذکور دارد. از همین رو در راستای ایجاد تنوع در پرتفوی درآمدی و پرداختن به مقوله درآمدهای غیرمشاع، از مهمترین اهداف سیستم بانکی کشور به حساب می آید.

    درآمدهای غیرمشاع به درآمدهای حاصل از تسهیلات ارزی پرداختی، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری‌های ارزی، سود حاصل از نتیجه معاملات ارزی، حق‌الوکاله ارزی، دریافت کارمزد برای عملیات بانکی، فروش دارایی‌های ثابت و  سایر درآمدها گفته می شود که بر این اساس بانک ها می توانند از طریق متنوع کردن درآمدهای خود در مواجه با شرایط مختلف، ثبات جریان درآمدی خود را حفظ کرده و دچار افت میزان سوددهی نشوند.

    از طرفی درآمدزایی بانک ها از طریق سود تسهیلات، پیامدهایی نظیر افزایش مطالبات معوق بانکی و قفل شدن منابع را  به همراه دارد که این امر خود موجب افزایش ریسک بانک ها و پایین آمدن قدرت تسهیلات دهی می شود.

    البته با توجه به بانک محور بودن اقتصاد کشور ما، عمده فعالیت های تجاری و صنعتی متکی بر سیستم بانکی است و بخش اعظم تأمین مالی با استفاده از انواع تسهیلات انجام می شود که این وضعیت منجر به افزایش قابل توجه سهم درآمد بانک ها از این محل شده است؛ هرچند که ریسک عدم وصول مطالبات و درآمدهای پیش بینی شده و از طرفی توسعه روزافزون بانکداری الکترونیک، الزام حرکت بانک ها به سمت بانکداری کارمزد محور را ایجاد می کند.

    بر این اساس اهمیت دریافت کارمزد برای ارائه خدمات مالی به منظور تداوم کسب‌و‌کار بانکی بر کسی پوشیده نیست اما در برخی موارد رقابت شکل‌‌گرفته در صنعت بانکداری کشور، مانع اهتمام عملی بانک‌ها به این مقوله شده است. در حالی که در تمام دنیا، مشتریان بابت گرفتن هر خدمتی از بانک ملزم به پرداخت کارمزد هستند.

    تسهیلات محور بودن، علاوه بر عقب ماندگی بانک ها از پیشرفت های روز دنیا، آشفتگی بازار در بخش نرخ سود تسهیلات بانکی را نیز رقم می زند و به همین علت هم تغییر مدل کسب ‌و‌کار بانک ‌ها و تغییر رویکرد درآمدی آنها از تسهیلات به کارمزد خدمات در کشور به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و باعث افزایش کیفی خدمات ارائه شده و جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان می شود.

     


    کارشناس بانکی: کارمزد بانک های ایرانی از ارزانترین کارمزدهای بانکی است

    یک کارشناس مسایل بانکی با تاکید بر اینکه دریافت کارمزد بابت خدمات بانکی در تمام کشورها انجام می شود، گفت: کارمزد بانک های ایرانی جزو ارزانترین نرخ های کارمزد در دنیاست.

    الله وردی رجایی سلماسی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه ارایه هر خدمتی با دریافت هزینه همراه است، افزود: بانک یک موسسه مالی است که باید برای تامین هزینه های خود در ازای خدمات قابل ارایه، هزینه و کارمزد دریافت کند.

    وی تصریح کرد: به عنوان مثال زمانی که برگ چکی برای وصول به بانک می رسد، کارمند بانک باید آن را به حساب واریز کند و یا در صورت نبود موجودی در حساب، برگشت بزند که این پروسه هم هزینه زمانی و هم نیروی انسانی دارد و باید به صورت کارمزد از سوی مشتری تامین شود.

    این کارشناس مسایل بانکی با تاکید بر اینکه سرمایه بانک ها از محل منابع دولتی و اختصاصی یا سپرده های مردمی است، بیان کرد: بانک ها برای تامین هزینه های خود و همچنین پرداخت سود سهامداران و سپرده گذاران نیاز به درآمد دارند که این درآمد از محل تفاوت نرخ سود سپرده و تسهیلات و کارمزدها تامین می شود.

    وی تاکید کرد: البته برخی بانک ها نرخ کارمزد را برای مشتریان پرکار خود همراه با تخفیف و یا به صورت رایگان در نظر می گیرند که این امر یک سیاست تشویقی است.

    وی با بیان اینکه کارمزدهای بانکی بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی از مشتریان دریافت می شود، عنوان کرد: کارمزد بانکی بر اساس میزان هزینه تمام شده خدمت بانکی است، بنابراین این کارمزدها به صورت دقیق محاسبه می شود.

    رجایی سلماسی تصریح کرد: اگر نرخ کارمزد بانکی معقول نباشد، بانک برای تامین سود سهامداران خود ناگزیر به انجام کارهای غیرعملیاتی و بنگاه داری خواهد بود که البته مورد تایید دولت و بانک مرکزی نیست بنابراین اگر نرخ کارمزدها معقول باشد، بانک ها هم فشار کمتری برای بالا بردن نرخ سود تسهیلات خواهند داشت.

    وی ادامه داد: سهامدار بانکی اگر بداند سودی عایدش نخواهد شد قطعا در سرمایه گذاری خود تجدیدنظر کرده و این امر بانک ها را با مشکل مواجه می کند.

     


    پیام تسلیت مدیرعامل بانک ملی ایران به مناسبت درگذشت مرحوم حبیب اله چایچیان

    در پی درگذشت شاعر اهل بیت (ع) مرحوم حبیب‌اله چایچیان، مدیرعامل بانک ملی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

    متن پیام دکتر محمد رضا حسین زاده به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    بانک ملی ایران که در دفاع از خانواده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سابقه درخشانی دارد، این بار درگذشت یکی از بهترین های خود را به سوگ می نشیند.

    حبیب‌اله چایچیان متخلص به حسان، پیشکسوت شعر آیینی و مرثیه‌سرای اهل بیت (ع) که قطعه «آمدم‌ ای شاه پناهم بده» او شهره خاص و عام است، از قدیمی ترین همکاران سیستم بانکی بود.

    اینجانب به نمایندگی از کارکنان بانک ملی ایران، رحلت این شاعر بزرگ را به همه محبان ائمه اطهار (ع) تسلیت عرض می کنم و برای آن فقید سعید از درگاه خدای متعال علو درجات را خواستارم.

     


    بانک ملی ایران قهرمان المپیاد فرهنگی و ورزشی سیستم بانکی کشور شد

    بانک ملی ایران با 10 مدال موفق به کسب جایگاه قهرمانی در سیزدهمین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی ایثارگران سیستم بانکی کشور شد.

    تیم ایثارگران بانک ملی ایران که با 35 نفر در سیزدهمین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی ایثارگران سیستم بانکی کشور شرکت کرده بود، با کسب 19 امتیاز و  10 مدال موفق به کسب عنوان قهرمانی در بین بانک های کشور شد.

    در این المپیاد که از 3 تا 9 آذر ماه جاری در رشته های حفظ و قرائت قرآن کریم، دو و میدانی، تنیس روی میز، کاراته، فوتسال، والیبال، تیراندازی، بدمینتون، دارت و شنا برگزار شد، بانک ملی ایران با اختلاف زیاد نسبت به تیم های دوم و سوم در سکوی اول ایستاد.

    در این المپیاد، بانک ملی ایران توانست سه مدال طلا در رشته های دو و میدانی، شنای جانبازان و کاراته، سه مدال نقره در رشته های فوتسال، تیراندازی و قرائت قرآن و همچنین چهار مدال برنز در رشته های والیبال، شنای قطع عضو، دارت و تنیس روی میز کسب کند.

     


    نخستین یادواره شهدای بانک ملی استان خراسان رضوی برگزار شد

    نخستین یادواره شهدای بانک ملی استان خراسان رضوی با گرامیداشت یاد شهید مدافع حرم محمد رضا سنجرانی برگزار شد.

    در این مراسم که با حضور جمعی از مقامات استانی همراه بود، حسن مونسان رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک ملی ایران طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، بر ضرورت حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت و ایثار و زنده نگهداشتن یاد شهیدان در جامعه تاکید کرد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، بیست و سه هزار شهید استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی را از افتخارات منطقه دانست.

    در بخش دیگری از این یادواره در قالب «روایت فرهنگ جبهه و شهادت و ایثار» ابعاد مختلف فلسفه جهاد و شهادت و استمرار راه شهیدان پس از دوران جنگ تحمیلی و جایگاه ممتاز شهیدان مدافع حرم توسط یکی از راویان آشنا با فرهنگ عظیم و الگوساز شهادت تشریح شد.

    همچنین در بخش پایانی این یادواره از خانواده معزز شهدا به ویژه خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا سنجرانی تجلیل شد.

    در این مراسم همچنین پیام دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک به این شرح قرائت شد:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا، بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون

    نخستین یادواره شهدای بانک ملی استان خراسان رضوی در حالی برگزار می شود که شجره خبیثه داعش به تازگی و با مجاهدت و رشادت دلیرمردان مبارز، خشکیده است.

    در روزگاری که استکبار جهانی تلاش دارد به هر شکل ممکن بلاد اسلامی را آماج حملات خود قرار دهد، این شیرمردان عرصه دفاع از حرم اهل بیت (ع) بودند که توانستند با اقدامات به موقع، سریع و شبانه روزی خود، شدیدترین لطمه ها را به تکفیری ها وارد کرده و حکومت خودخوانده آنها را از صحنه روزگار محو کنند.

    این رشادت ها، یادآور هشت سال دفاع مقدس و پیش از آن دلاورمردی های دوران انقلاب اسلامی است و همین خون هاست که شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران را هر روز بارورتر و تناورتر می کند.

    جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع و یاور مظلومان جهان بوده و مردانگی فرزندانش در جهان شهره خاص و عام است.

    بانک ملی ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و مجاهدان آن چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه های حق علیه باطل، همواره حضوری چشمگیر داشته اند.

    بانک ملی ایران در استان خراسان رضوی، پنج شهید در راه خدا و اهل بیت (ع) تقدیم کرده که شهادت «محمد رضا سنجرانی» در دفاع از حرم حضرت زینب (س)، تازه ترین آنهاست.

    اکنون که همه کشور از عطر شهادت پر است، بانک ملی ایران نیز افتخار دارد یاد آن عزیزان را گرامی بدارد.

    اینجانب به نمایندگی از همه کارکنان بانک ملی ایران، تاکید می کنم که عهد ما با شهدا تا آخرین قطره خون پابرجاست و خدمت رسانی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در اولویت اقدامات ما قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو