عصر بازار

قسمتی از حباب قیمتی سکه از بین رفت

عصر اعتبار- محمد کشتی‌آرای گفت: برخلاف کاهش قیمت جهانی طلا در بازار داخل شاهد افزایش بهای طلا بودیم.

قسمتی از حباب قیمتی سکه از بین رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد‌کشتی‌آرای،رئیس‌اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص کاهش بهای سکه در بازار اظهار داشت: از هفته گذشته که حراج سکه از سوی بانک کارگشایی آغاز شد شاهد افت بهای سکه در بازار بودیم و قسمتی از حباب سکه از بین رفت.

    وی‌افزود: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز شاهد افت قیمت جهانی طلا بودیم و در نتیجه بهای سکه نیز باید کم می‌شد اما برخلاف کاهش قیمت جهانی طلا در بازار داخل شاهد افزایش بهای طلا بودیم، ضمن اینکه افزایش بهای ارز نیز باعث رشد قیمت طلا و سکه در بازار شد.

    کشتی‌آرای با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضای طلا در بازار تعادل دارد گفت: تقاضای بیش از حد برای خرید سکه باعث حباب قیمتها شده بود که با حراج بانک‌کارگشایی عرضه و تقاضا به تعادل رسید.

    رئیس‌اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که‌ آیا سرمایه گذاری و خرید سکه در بلند مدت سودآور خواهد بود؟ گفت: تجربه سالهای گذشته نشان می‌دهد که با توجه به آمارها و نوسانات اقتصادی نمی توان تحلیل درستی از این قضیه داشت و افراد عادی نمی‌توانند به درستی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند زیرا تجربه کافی ندارند و گاهی ممکن است این سرمایه‌گذاری برایشان زیان‌ده باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی