عصر بازار

پوشش خدمات رایگان ۳۲ میلیون ایرانی توسط بیمه سلامت

عصر اعتبار- نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پوشش خدمات رایگان ۳۲ میلیون ایرانی توسط بیمه سلامت خبر داد و خواستار پرداخت درصدی از حق بیمه درمان توسط مردم شد.

پوشش خدمات رایگان ۳۲ میلیون ایرانی توسط بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدحسین قربانی امروز در آستانه‌اشرفیه در واکنش به افزایش دو برابری تعرفه خدمات در مراکز درمانی اظهار کرد: باید نحوه پرداختی طرح تحول سلامت از جیب مردم، بالا رفتن تعرفه‌ها و مدیریت کردن منابع موردبازنگری قرار بگیرد.

    وی با اشاره به بدهکاری حدود 15 هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به مراکز درمانی، افزود: کمبود منابع باعث شده تا بیمه سلامت فضای نامطلوبی را برای بیماران ایجاد کند.

    نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 32 میلیون نفر از ظرفیت بیمه در حال استفاده هستند در حالی‌که ریالی پرداخت نمی‌کنند.

    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراط‌ و تفریط‌ها در بیمه سلامت مشهود بوده اما در اکنون در حال مدیریت کردن منابع طرح هستند، خاطرنشان کرد: معتقدم طرح بیمه سلامت که با اجرای آن انتظاراتی برای جامعه به وجود آمده به‌گونه‌ای حل شود و مردم بیش از آن مضطرب نشوند.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم باید درصدی از بیمه را درمان پرداخت کنند، گفت: در هیچ جای دنیا درمان به‌صورت صد درصد رایگان نیست بلکه حداقل اعتباری را در دنیا به‌عنوان سوبسید درمان در نظر می‌گیرند.

    قربانی افزود: 8 میلیون از 32 میلیون نفر تحت پوشش بیمه حتی 10درصد ابتدایی برای بیمه شدن را هم پرداخت نمی‌کنند.

    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع کشور محدود هست، گفت: باید ثروت کشور عادلانه توزیع شود و نظارت نیز بر طرح تحول سلامت بیشتر شود.

    نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌کارهایی جهت کاهش هزینه و همچنین جلوگیری از هدر رفت منابع درمان تصریح کرد: می‌توان با طراحی و ارائه کارت الکترونیک سلامت و یا جلوگیری از هدر رفتن منابع طرح تحول سلامت را در مسیر درست هدایت کرد.

    وی خاطرنشان کرد: سازمان برنامه بودجه، وزارت بهداشت و بیمه با نظارت مجلس شورای اسلامی در حال یافتن راه‌حلی هست تا مشکلات طرح تحول سلامت مرتفع بشود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو