عصر بازار

یک کارشناس مطرح اقتصادی پیش‌بینی کرد؛

قیمت طلا شدیداً افزایش خواهد یافت و قدرت دلار محو خواهد شد

فدرال رزرو حبابی ایجاد کرده که کنترل آن غیرممکن است

عصر اعتبار- یک کارشناس مطرح اقتصادی که پیش‌تر وقوع بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود در حال حاضر پیش‌بینی کرده است که به‌زودی بازارهای مالی در جهان سقوط کرده و قدرت دلار نیز از بین خواهد رفت.

قیمت طلا شدیداً افزایش خواهد یافت و قدرت دلار محو خواهد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، پیتر شف، یک کارشناس مطرح اقتصادی، که پیش از وقوع بحران مالی سال 2008 جهان آن را به درستی پیش‌بینی کرده بود هم اکنون با گذشت 10 سال از این بحران از احتمال سقوط بازارهای مالی و محو شدن دلار آمریکا خبر می‌دهد.

    شف گفت: پیش از سال 2008 پیش‌بینی من پیش از سقوط بازارهای مالی جهانی بود.

    وی گفت: من نه تنها سقوط بازارهای مالی را پیش‌بینی کردم بلکه پیش‌بینی کردم در نتیجه سقوط این بازارها دولت‌ها چه اقدامی خواهند کرد و عواقب این اقدامات چه خواهد شد و مسیری که هم اکنون ما در حال طی کردن آن هستیم و نتیجه‌ای که خواهیم دید ناشی از همان اقدامات دولت‌ها است. سقوط واقعی بازارهای سهام که من پیش‌تر در آخرین کتاب خود پیش‌بینی کرده‌ام نیز اتفاق خواهد افتاد.

    بنا به گفته شف، بانک مرکزی فدرال آمریکا در ایجاد یک حباب بزرگ دخیل بوده و کوچک کردن آن غیرممکن است اما زمانی که این حباب بترکد، عواقب اقتصادی آن بسیار شدیدتر از بحران اقتصادی سال 2008 خواهد بود. من معتقدم که این حباب بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که بتوان آن را حل کرد. به نظر من، این حباب مادر همه حباب‌ها است و زمانی که منفجر شود به قدری بزرگ خواهد بود که بانک مرکزی فدرال آمریکا نخواهد توانست با این بحران کنار بیاید و این بدین معناست که آنها دیگر نمی‌توانند ادامه دهند.

    این کارشناس بزرگ اقتصادی بالا رفتن نرخ بدهی عمومی آمریکا را به پُر کردن کاه در پشت شتر تشبیه کرد.

    وی گفت: هیچکس نمی‌داند که تا چه اندازه شما می‌توانید کاه بار شتر کنید تا وقتی که آخرین تکه کاه را بر کمر شتر گذاشته و کمر شتر بشکند. ؛ بنابر این این سؤال مطرح است که آیا بدهی عمومی آمریکا می‌تواند تا رقم 25 هزار میلیارد دلار ادامه یابد؟‌ شاید.

    شف گفت: کاری که در حال اتفاق افتادن است این است که با افزایش بدهی‌ها در آمریکا کمر شتر در یک رقم خواهد شکست و سپس ما خواهیم دانست که حجم تحمل شتر چه خواهد بود اما این دیگر مسئله جالبی نخواهد بود. همه در این زمینه متضرر خواهند شد و همه آن چیزی را که در بازارهای مسکن و اوراق قرضه گذاشته‌اند از دست خواهند داد. دلار سقوط خواهد کرد و توان خرید نیز از بین خواهد رفت.

    شف گفت: نظام مالی کنونی جهان نیز در کنترل مصنوعی قیمت فلزات گرانبها نیز شکست خواهد خورد. آنها نمی‌توانند به این روند ادامه داده و شبیه اتفاقی که برای نرخ بدهی‌ها اتفاق خواهد افتاد برای طلا و دیگر فلزات گرانبها نیز رخ می‌دهد.

    وی معتقد است: قیمت فلزات گرانبها نیز منفجر خواهد شد و افزایش شدیدی را تجربه خواهد کرد.

    وی گفت: مبادلات حقیقی طلا جای مبادلات مصنوعی و کاغذی کنونی را خواهد گرفت طلا جایگزین خوبی برای عرضه‌های بیبن‌المللی خواهد بود و مردم در حال شک کردن به بانک‌های مرکزی جهان هستند. مردم روز به روز اعتماد خود را به ارزهای معمول از دست داده و همواره در حال گشتن برای یافتن جایگزین برای این ارزها هستند و وقتی که طلا را به عنوان جایگزین انتخاب کنند بانک‌های مرکزی دیگر نخواهند توانست قیمت طلا را کنترل کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی