عصر بازار

بیت‌کوین سر به فلک کشید

عصر اعتبار- بیت‌کوین از سطح قیمت دیگری که از لحاظ روانی اهمیت فراوان داشت عبور کرد؛ این ارز دیجیتال که در آغاز سال قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار داشت، این هفته به سودهای روزانه سنگینی دست پیدا می‌کند.

بیت‌کوین سر به فلک کشید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، بیت‌کوین از سطح قیمت دیگری که از لحاظ روانی اهمیت فراوان داشت عبور کرد؛ این ارز دیجیتال که در آغاز سال قیمتی کمتر از 1000 دلار داشت، این هفته به سودهای روزانه سنگینی دست پیدا می‌کند.
    بیت‌کوین که پرطرفدار ترین ارز دیجیتال جهان است به طور مداوم با افزایش قیمت روبرو شد و روزگذشته در سطح قیمتی بالاتر از همیشه معامله شد؛ 15000 دلار!
    داده‌های بورس ارز دیجیتال، بیت‌فینکس، نشان‌ می‌دهد که بیت‌کوین که در قیمت 13980 دلار معامله می‌شد تنها ظرف چند ساعت ، به رکورد قیمت جدید  15058.30 دلار دست یافت و سپس با اندکی افت به قیمت 14686.53 دلار رسید اما شیب آن دوباره صعودی شد.
    در ژانویه 2017 ارزش هر بیت‌کوین برابر با 997 دلار بود. تا 29 نوامبر 2017 یک بیت‌کوین قیمتی معادل 9001 دلار پیدا کرد. از آغاز هفته گذشته بیت‌کوین به طور فعالی در حال رشد است و ظرف چنند روز چندین بار رکورد قیمت تاریخ خود را جابه‌جا کرده است.
    این گزارش حاکی است بانک‌های وال‌استریت به آغاز فروش سهام بیت‌کوین اعتراض کرده‌ و تاکید کرده‌اند که سیستم مالی توان تحمل جهش‌ها و سقوط‌های سنگین قیمت ارز دیجیتال را ندارد.
    به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، فایننشال تایمز انگلیس گزارش داده است که نامه‌ای از طرف اتحادیه صنعت سهام، که اعضای آن از بزرگترین بانک‌های جهان تشکیل شده‌اند، به کمیسیون تجارت سهام آمریکا ارسال شده است.
    گزارش‌ها حاکی است در این نامه به آغاز فروش سهام بیت‌کوین اعتراض شده است و نوشته شده که نباید به بورس‌های شیکاگو، سی‌ام‌ای گروپ و سی‌بوئه گلوبال مارکتز، اجازه داده شود که تحت یک رژیم خود-ارزش‌گذاری، سهام بیت‌کوین را عرضه کنند.
    فایننشال تایمز گزارش داد که در پیش‌نویس این نامه که توسط این روزنامه رویت شده است، نوشته شده: قوانین پیشنهاد شده برای تجارت سهام بیت‌کوین با ریسک بالقوه‌ای که در بطن تجارت آن وجود دارد، هم‌خوانی ندارد.
    قرار است بورس سی‌بوئه گلوبال مارکتز ار روز یکشنبه فروش سهام بیت‌کوین را آغاز کند و بورس سی‌ام‌ای گروپ  هم ورژن مخصوص به خود را از 17 دسامبر ارائه خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی