عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

تزریق منابع بانکی نسخه درمان تمامی واحدهای اقتصادی نیست

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تزریق منابع مالی بانکی نمی تواند صرفا نسخه ای برای درمان تمامی واحدهای تولید باشد چرا که تکنولوژی های مورد استفاده برخی کارخانه ها از کارایی لازم برخوردار نیست.

تزریق منابع بانکی نسخه درمان تمامی واحدهای اقتصادی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره وضعیت ارائه وام بانکی به واحدهای تولیدی گفت: برخی از بنگاه های اقتصادی با حجم انباشته ای از بدهی روبرو هستند و شرایط آنها به نحوی است که تولیداتشان دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تزریق منابع مالی بانکی به یک واحد تولیدی که تولیداتش از توجیه اقتصادی برخوردار نیست، باعث اتلاف منابع مالی می شود و واحد تولیدی را با بدهی بیشتری روبرو می کند که بدیهی است انجام این کار، به صلاح نیست.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: فعالیت بخشی از واحدهای اقتصادی از توجیه اقتصادی لازم برخوردار بوده اما با مشکل کمبود نقدینگی روبرو شده اند که به طور طبیعی باید این واحدها تقویت شوند.

    وی ادامه داد: یکی از اولویت های اقتصادی کشور تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی است که از فعالیت آنها از توجیه اقتصادی برخوردار بوده و تولیداتشان از بازار برخوردار است تا شرایط بازگشت واحدهای اقتصادی مذکور به چرخه تولید کشور فراهم شود.

    پورابراهیمی داورانی ادامه داد: باید توجه داشت تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی کشور عمدتا به شکل استمهال و بروز رسانی وام های بانکی گذشته بوده که بیانگر این است ارائه وام و منابع جدید به سختی صورت گرفته است.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: می توان گفت منابع مالی و پول جدید کمی به واحدهای اقتصادی تزریق شده که این نکته قابل تاملی است و باید مورد  توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی