عصر بازار

در اولین همایش ملی لیزینگ بررسی می‌شود؛

بررسی نقش لیزینگ در تولید و اشتغال

عصر اعتبار- اولین همایش ملی لیزینگ با عنوان "لیزینگ؛ توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال" توسط انجمن ملی لیزینگ ایران و دانشکده مدیریت دانشگاه تهران روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه در سالن الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بررسی نقش لیزینگ در تولید و اشتغال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رییس همایش ملی لیزینگ اظهارکرد: همایش ملی لیزینگ با هدف گسترش کارکرد اقتصادی لیزینگ در کشور، افزایش ضریب نفوذ لیزینگ در اقتصاد ایران، خروج کسب‌وکار اجاره‌داری واقعی از وضعیت شخصی و خانوادگی به کسب‌وکار حرفه‌ای و بنگاه‌مدارانه و نهادینه کردن روش‌های نوین و نوآورانه در مدل‌های کسب‌وکار لیزینگ و اجاره‌داری برگزار می‌شود.

    محمد هادی موقعی نقش و عملکرد لیزینگ در نظام مالی را از مهم‌ترین محورهای همایش برشمرد و افزود: محورهای دیگر این همایش عبارت‌اند از نقش و عملکرد لیزینگ در نظام مالی، بازار بدهی و اعتبارات و اقتصاد ملی، آسیب‌شناسی نظام تامین مالی و تاثیرات آن بر لیزینگ، بازنگری قوانین مرتبط با صنعت لیزینگ، تاثیرپذیری لیزینگ از فن‌آوری‌های نوین و چالش رقابتی آینده، مطالعه تطبیقی و مقایسه لیزینگ در ایران و جهان، لیزینگ و مسایل زیست‌محیطی، لیزینگ و رفاه اجتماعی، الزامات فقهی و حقوقی در فرآیندها و عملیات لیزینگ، مقایسه ریسک اعتباری در صنعت لیزینگ و سیستم بانکی و مدل‌های تنوع بخشی تامین منابع مالی در لیزینگ است.

    وی گفت: چالش‌های اصلی صنعت لیزینگ در فضای رقابتی دوران استفاده از فن‌آوری‌های نوین و چشم‌انداز توسعه‌ای آن در اقتصاد کشور و محدودیت‌های فضای کسب‌وکار و موانع قانونی و مقرراتی و کارکردهای این صنعت برای اقتصاد کشور است که در این همایش مطرح خواهند شد.

    وی افزود: لیزینگ یکی از بخش‌های واسطه‌گری مالی و کالایی است که محصولات فروشندگان و تولیدکنندگان را با بسته‌های اعتباری و تسهیلات خرید در مدار توزیع و مصرف سریع قرار می‌دهد و یکی از عوامل تحریک تقاضا است. مطالعات انجام شده در انجمن ملی لیزینگ ایران نشان‌گر توجه کشورهای درحال توسعه و نوظهور و اقتصادهای پیشرفته به این ابزار کالا آمده است.

    دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران اظهارکرد: در آینده اقتصاد ایران شاهد روند رو به فزاینده گسترش اعتبارات در حوزه‌های مبادلات کالا و تجهیزات است که به دلیل ضرورت مدیریت نقدینگی در بنگاه‌های اقتصادی گرایش به خدمات لیزینگ نیز افزایش می‌یابد. تنها نهاد اعتباری غیربانکی مجاز که می‌تواند در این مدل تامین مالی فعالیت کند شرکت‌های لیزینگ هستند.

    وی تصریح کرد: برای اولین بار در همایش ملی لیزینگ، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت، گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا از حامیان این همایش هستند.

    قبل از این، سه همایش در حوزه لیزینگ در کشور برگزار شده؛ ولی این همایش اولین همایش در سطح ملی است که در این حوزه برگزار می‌شود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی