عصر بازار

رئیس شورای عالی زکات خبرداد؛

جذب ۳۰۰ میلیارد تومان زکات تا پایان سال

عصر اعتبار- رئیس شورای عالی زکات کشور اعلام کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان آبان ۲۵۰ میلیارد تومان زکات در کشور جذب شده است و این رقم تا پایان امسال به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

جذب ۳۰۰ میلیارد تومان زکات تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما، حسن عالمی در برنامه گفتگوی ویژه قرآنی در شبکه قرآن با تبیین اهمیت فریضه زکات و ایفای نقش مطلوب نهادهای مسئول در این زمینه به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: آماری که آقای فتاح درباره زکات جذب شده در سال 96 ارائه کردند، بسیار دقیق و بدون هیچ گونه مبالغه یا کاستی است.

    وی با اشاره به اظهارات رئیس سابق شورای عالی زکات مبنی بر اینکه امسال کمتر از یک دهم زکات پیش بینی شده جذب شده است، تصریح کرد: این موضوع پایه شرعی ندارد و بخش زیادی از آن در گرو شرایطی مانند نذورات شرعی ، متغیر است و این گونه نیست که بتوانیم آن را مصوب کنیم .

    آیت الله عالمی افزود : مصوب شدن مرز برای زکات مبنای شرعی ندارد و ما هم در پی تصویب آن نبودیم و چنین مصوبه ای هم در شورای عالی زکات نداشته‌ایم .
    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا دبیرخانه های شورای عالی زکات در استانها و مبلغان فعالیت شان کاسته شده است؟ گفت : این دبیرخانه ها همه تلاششان را می کنند و دقیق آمار می گیرند و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز فعال است .
    وی افزود : از تعداد مبلغان نیز کاسته نشده و حتی از زمانی که رهبر معظم انقلاب نماینده خود را در جهاد کشاورزی منصوب کردند، تمام طلاب شاغل در جهاد کشاورزی به کمک عاملان زکات آمده‌اند .
    وی گفت: بنابر اعلام آقای فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان آبان 250 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است که این رقم تا پایان امسال به 300 میلیارد تومان افزایش می یابد.
    رئیس شورای عالی زکات کشور با تبیین اهمیت دریافت زکات و تاکید بر وظائف دستگاههای ذیربط دولتی به ویژه نهادهای فرهنگی در تبلیغ و ترویج این فریضه گفت: در پی برگزاری اجلاس سراسری زکات در هفته گذشته و پیام رهبر معظم انقلاب به این اجلاس ، معظم له رهنمودهایی برای ترویج این فریضه مطرح فرمودند که به منظور تحقق آن جلسه شورای عالی زکات برگزار و در این مورد برنامه ریزی می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی