عصر بازار

بررسی روند برقراری روابط بانکی در دیدار سفیر ایران با رییس بانک مرکزی پاکستان

عصر اعتبار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار با رییس کل بانک مرکزی پاکستان، روند برقراری روابط بانکی بین دو کشور را بررسی کرد.

بررسی روند برقراری روابط بانکی در دیدار سفیر ایران با رییس بانک مرکزی پاکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مهدی 'هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار رییس بانک مرکزی پاکستان با تشریح دستاوردهای مثبت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور طی سال های گذشته، بر استفاده از تمامی ظرفیت های گسترش مبادلات و برقراری کانال های بانکی بعنوان اصلی ترین اهرم توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

    وی اجرایی شدن توافقنامه بانکی دو کشور را از رییس بانک مرکزی پاکستان خواستار شد.
    هنردوست در این دیدار با تشریح اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی ایران در موضوع معرفی بانک های منتخب اجرای توافقنامه بانکی دو کشور، سرعت بخشی معرفی بانک های پاکستانی را از سوی بانک مرکزی این کشور خواستار شد.
    رییس بانک مرکزی پاکستان نیز در این دیدار با بیان علاقه مندی کشورش به گسترش مناسبات اقتصادی با کشورمان از برگزاری جلسه توجیهی با بانک های پاکستانی و ترغیب آنها به مشارکت در اجرای توافقنامه بانکی، طی هفته های آتی خبر داد.
    طارق باجوا در این دیدار همچنین، برگزاری نشست کمیته های بانکی مشترک میان دو‌ کشور را برای توسعه همکاری های بانکی موثر خواند.
    جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به تازگی پیش نویس مقدماتی قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور و همچنین شروع همکاری های بانکی را تکمیل کردند.
    اعضای کمیته گفت وگوهای تجاری متعلق به تجارت آزاد بین دو کشور که طی 21 و 21 نوامبر در تهران برگزار شد به توافقنامه اولیه قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور و همچنین شروع همکاری های بانکی دست یافتند.
    هیات پاکستانی به ریاست بلال خان پاشا از معاونان وزارت تجارت و نساجی این کشور با هیات ایرانی متعلق به سازمان توسعه تجارت به رایزنی پرداخت که در آن نشست، پیش نویس مقدماتی آغاز تجارت آزاد بین دو کشور مورد توافق قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو