عصر بازار

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

تقویت پیوند بین صنایع تولیدی و بازار ضروری است

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تقویت ارتباط و پیوند بین صنایع تولیدی و بازار عامل مهمی در بازاریابی است و باید شرایطی را ایجاد کرد تا صنایع کوچک و متوسط کشور با بازار پیوند و ارتباط محکمی داشته باشند.

تقویت پیوند بین صنایع تولیدی و بازار ضروری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، «صادق نجفی» در دیدار با «علی فاضلی» رئیس اتاق اصناف ایران، افزود: بخش عظیمی از تولید برعهده صنایع کوچک و متوسط است که از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید تمرکز بیشتری بر تقویت این واحدها داشته باشیم .

    وی اظهارداشت: طبق قانون بنگاه های صنفی کوچک و متوسط باید در شهرک های صنفی مستقر شوند تا بتوانیم برایشان مجوز صادر کنیم و زیرساخت های لازم را برایشان فراهم کنیم.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک افزود: تا کنون توجهی برای ایجاد شهرک های صنفی تخصصی نشده و افرادی که زمین داشتند با دریافت مجوز ساخت شهرهای صنفی باعث بالا رفتن هزینه ها و اثر بخش نبودن فعالیت ها شده است .
    نجفی با بیان اینکه باید زیرساخت های ایجاد شهرکهای صنفی اصلاح شود، گفت: باید بنگاه های کوچک و متوسط یا SME ها در کنار ما قرار بگیرند و مشکل نبود پیوند بین صنایع متوسط و کوچک با بازار و ارتباط آنها باید شکل بگیرد .
    رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران بیان کرد: از 70 هزار واحد صنعتی 43 هزار واحد پروانه بهره برداری دارند و اگر بتوانیم از این تعداد 10 هزار واحد را با کمک و همکاری یکدیگر ساماندهی کنیم که با تقویت ارتباط با بازار، کار توسعه ای بزرگی شکل خواهد گرفت.
    وی افزود: در قدم نخست باید به دنبال صنایعی که ظرفیت بیشتری را در بازار دارند مانند صنعت(پوشاک، چرم وچوب ) رفت و آنها را ساماندهی کرد.
    نجفی بیان کرد: اگر تسهیلاتی به این واحدهای پرداخت می شود، باید روند نظارتی بر ارائه این تسهیلات صورت بگیرد که نتیجه پرداخت تسهیلات چه خروجی را شامل شده و چه تاثیری را بر رشد واحد و توسعه صادراتشان داشته است. همچنین لازم است تا این صنایع به لحاظ بازاریابی و حتی نحوه تبلیغات در بازار و داخل وخارج کشور مورد حمایت قرار بگیرند.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: اگر قرار است نمایشگاهی دایرشود، باید SMEها و تولیدکنندگان در آن حضور داشته باشند. قبلا نیز شرط اصلی برای حضور در نمایشگاه ها ، حضور اتحادیه های تولیدی بود اما چندین سال است که این مساله مهم فراموش شده و نمایندگی های سطح دوم نمایشگاه ها را اداره می‌کنند و لازم است این مساله اصلاح شود .

    ** باید شهرک های صنفی تخصصی ایجاد شود
    در ادامه این دیدار «علی فاضلی» رئیس اتاق اصناف ایران گفت: 84 هزار بنگاه صنعتی در کشور داریم که تنها سه هزار بنگاه آن صنایع بزرگ محسوب می شوند و 81 هزار واحدها جزء صنایع کوچک و متوسط یا SME ها به حساب می آیند که باید تحت مدیریت قرار بگیرند.
    وی تصریح کرد: در سال های گذشته بخش صنایع کوچک مطابق با صنعت دیده نشده اند که لازم است با همیاری یکدیگر شهرک های تخصصی مخصوص صادرات را ایجاد کنیم و واحدهای تولیدی را در آنجا مستقر کنیم.
    فاضلی با بیان اینکه باید از صنایع تولیدی حمایت کرد تا بتوانند کیفیت کالای داخلی را بهبود ببخشند، افزود: اکنون در خیلی از صنایع مانند پوشاک، چوب و چرم ظرفیت های بسیار خوبی داریم و می توانیم در این زمینه ها برندهای خوبی را تولید کنیم.
    وی با بیان اینکه تشکیلات اصناف آماده همکاری با سازمان شهرک های صنفی است، گفت: برای بخش تولید نیاز به سیاست های تشویقی داریم اما بیشتر قوانین و مقررات ما در این زمینه تنبیهی است که باید اصلاح شود.
    رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: برای نخستین بعد از انقلاب توانستیم اعتباراتی را برای بنگاه های صنفی منظور کنیم و مصوبه بسته حمایتی 10 هزار میلیاردی از دولت بگیریم .
    فاضلی با تاکید بر اینکه بنگاه های تولیدی ما نیاز به حمایت دارند، افزود: اگر دولت در حال حاضر نمی تواند به لحاظ تسهیلاتی خیلی کمک کند، حداقل یکسری شرایط و سیاست های تشویقی همچون کم کردن هزینه حامل های انرژی ، مالیات و بخشودگی سهم حق بیمه کارفرما را برای واحدهای تولیدی در نظر بگیرد که همه این موارد می تواند کمک بزرگی به تولید کشور باشد.طرح ترویج واحدهای آلاینده و ساماندهی برخی صنوف به بیرون از مراکز شهرها در قالب ایجاد شهرک‌های صنفی و تخصصی از شهر در سال 1371-1370در کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد. اجرای این طرح با مشکلاتی نظیر نبود زیرساخت‌ها، تامین زمین، اعتبارات، ارایه نشدن تسهیلات لازم به واحدهای صنفی مشمول مواجه است و در سایه نبود این تسهیلات، بسیاری از بنگاه‌های مشمول مجبور به تعطیلی، تغییر شغل شده و به مشاغل کاذب و غیرمولدی چون دلالی روی آوردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو