عصر بازار

موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد :

بانک های ترکیه ای در برابر شوک های مالی مقاوم هستند

عصر اعتبار- موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد: در سال ۲۰۱۸ میلادی بانک های ترکیه ای با ثبات خواهند بود و دسترسی بهتری به بازار سرمایه خواهند داشت که این رویکرد آنها را در برابر تلاطم بازاهای مالی حفظ می کند.

بانک های ترکیه ای در برابر شوک های مالی مقاوم هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، موسسه اعتبار سنجی فیچ در تازه ترین گزارش خود تحت عنوان چشم انداز بانک های ترکیه ای در سال 2018 میلادی اعلام کرد: بانک های ترکیه ای در سال آتی میلادی به روند دسترسی مناسب خود به بازار سرمایه ادامه خواهند داد و این موضوع آنها را قادر به گردش در آوردن بدهی خارجی خود می کند.

    نقدینگی موجود در ارز خارجی به این معنا است که آنها می توانند این امکان را برای آنها فراهم کند تا هر گونه تلاطم احتمالی در بازار را در کوتاه مدت مدیریت کنند.

    فیچ در گزارش خود عنوان کرد: چشم انداز بانک های ترکیه ای در سال 2018 میلادی با ثبات است و این موضوع حاکی از آن دارد که همچنان پس زمینه اقتصادی حمایتی و سپرهای حمایتی سرمایه بانک های ترکیه ای آنها را در برابر شوک های مالی دچار تزلزل نمی کند و می توانند روندی یکنواخت را دنبال کنند.

    البته این موسسه اعتبار سنجی اعلام کرد: ریسک های مرتبط با عملکرد، سرمایه گذاری و نقدینگی ارز خارجی به دنبال تنش های ژئوپولتیکی و نوسانات کلان در سطح بالایی باقی می مانند.

    موسسه فیچ در پایان اعلام کرد: انتظار می رود در سال آینده میلادی به دلیل نبود محرک های اقتصادی بیشتر در ترکیه رشد وام دهی در این کشور به تدریج کاهش پیدا کند و همچنین سودهی بانک ها کم تر شود؛ اما همچنان در سطح معقولی باقی خواهد ماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی