عصر بازار

روند اجرای حکم «خاوری» به نقل از رییس دادگاه انقلاب

عصر اعتبار- رییس دادگاه انقلاب درباره روند و نحوه اجرای حکم «محمودرضا خاوری» رییس وقت بانک ملی و از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی توضیحاتی را ارایه داد.

روند اجرای حکم «خاوری» به نقل از رییس دادگاه انقلاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی گفت: اجرای حکم صادره برای محمودرضا خاوری شامل دو قسمت اعم از حبس و جزای نقدی و بازگرداندن اصل مال است. در رابطه با بخش جزای نقدی و بازگرداندن اموال، اگر وی اموالی در ایران داشته باشد، حتما اموالش ضبط خواهد شد.

    غضنفرآبادی افزود: برای اجرای حکم حبس تا زمانی که خاوری دستگیر نشود، نمی توان آن را اجرا کرد و وزارت امور خارجه از طریق  پلیس اینترپل باید این موضوع را پیگیری کند.

    رییس دادگاه انقلاب درباره روند ابلاغ حکم صادره برای خاوری گفت: ابلاغ رای از طریق آگهی صورت می‌گیرد؛ زیرا رای غیابی است. البته مدت زمان مشخصی دارد و اگر در مدت مقرر اعتراضی صورت نگیرد، رای قطعی می شود.

    غضنفرآبادی یادآور شد: طبق حکم صادره از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب، خاوری بابت اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس، اتهام دریافت رشوه به 10 سال حبس و پرداخت 3 میلیون دلار پول نقد به عنوان جزای نقدی محکوم شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی